Regulamin Rady Pedagogicznej

REGULAMIN RADY PEDAGOGICZNEJ

MIEJSKIEGO PRZEDSZKOLA NR 12 W PŁOCKU

 

§1.

Regulamin opracowano na podstawie ustawy z dnia 7 września 1991r. O systemie oświaty jako integralną część Statutu Miejskiego przedszkola nr 12 w Płocku.

 

§2.

 Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem przedszkola realizującym zadania wynikające ze statutu oraz innych regulaminów przedszkola.

 

      Na swoich plenarnych i nadzwyczajnych posiedzeniach rada – w formie uchwał – zatwierdza, opiniuje i wnioskuje w sprawach związanych z działalnością dydaktyczną, wychowawczą, opiekuńczą i organizacyjna przedszkola.

      W skład rady wchodzą : dyrektor jako przewodniczący, nauczyciele pełnozatrudnieni i niepełnozatrudnieni – jako jej członkowie.

 

§3.

W zebraniach rady lub określonych punktach programu tych zebrań mogą uczestniczyć z głosem doradczym, zaproszeni w imieniu rady przez przewodniczącego :

-            lekarz przedszkolny, lekarz stomatolog, pielęgniarka, asystent medyczny,

-            przedstawiciele organizacji społecznych i związkowych działających na terenie przedszkola,

-            przedstawiciele rady rodziców,

-            pracownicy administracji i obsługi przedszkola.

 

§4.

 Do podstawowych zadań rady należy :

1.    planowanie i organizowanie pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej,

2.    okresowe i roczne analizowanie i ocenianie realizacji procesu wychowawczo – dydaktycznego i opieki oraz organizacyjnych i materialnych warunków pracy przedszkola,

3.    kształtowanie postaw obywatelskich, etycznych i zawodowych swych członków zgodnie z Konstytucją RP i Powszechna Deklaracja Praw Człowieka,

4.    organizowanie wewnętrznego samokształcenia i upowszechnianie nowatorstwa pedagogicznego,

5.    współpraca z rodzicami i opiekunami dzieci.

 

§5.

Rada na posiedzeniu plenarnym zatwierdza :

1.    roczny plan pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej przedszkola,

2.    wnioski zespołów przedmiotowych, stałych i doraźnych komisji powoływanych przez radę,

3.    propozycje prowadzenia w przedszkolu eksperymentów dydaktycznych i pedagogicznych, programy autorskie,

4.    przedszkolne regulaminy o charakterze wewnętrznym,

5.    tematykę wewnętrznego samokształcenia,

6.    program i warunki prowadzenia, na wniosek rodziców, zajęć nadobowiązkowych, program i plan pracy z dziećmi.

 

§6.

Na posiedzeniu plenarnym rada opiniuje :

1.    tygodniowy rozkład zajęć,

2.    wnioski dyrektora dotyczące organizacji pracy przedszkola,

3.    plan finansowy przedszkola oparty na przyznanych przedszkolu limitach,

4.    wnioski o przyznanie nauczycielom i pracownikom przedszkola odznaczeń, nagród oraz innych form uznania,

5.    wnioski nauczycieli o podjęcie pracy w godzinach ponadwymiarowych w wymiarze większym niż ½  obowiązującego wymiaru zajęć,

6.    propozycje przyznania nauczycielom stałych prac i zajęć związanych bezpośrednio z organizacją procesu dydaktyczno – wychowawczego i opiekuńczego w ramach przysługującego nauczycielom wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowych, odpłatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych,

7.    kandydatów do powierzenia im funkcji dyrektora i wicedyrektora.

 

§7.

 Rada ma prawo do :

1.    występowania z wnioskami w sprawie doskonalenia organizacji pracy i wychowania oraz w sprawach oceny pracy nauczyciela.

 

§8.

Organ bezpośrednio nadzorujący przedszkole po otrzymaniu uchwały w sprawie wotum nieufności wobec dyrektora wraz z jej pismem uzasadniającym, przeprowadza postępowanie wyjaśniające, którego wyniki przedstawia radzie pedagogicznej na zebraniu plenarnym.

 

§9.

Rada może zgłosić, spośród swoich członków pełnozatrudnionych, kandydatów do powierzenia im funkcji kierowniczych w przedszkolu.

 

1.    Rada może wystąpić z wnioskiem do organu bezpośrednio nadzorującego, o ogłoszenie konkursu na dyrektora.

2.    Zasady przeprowadzenia konkursu na dyrektora uzgadniane są z rada pedagogiczną.

 

§10.

 Przewodniczącym rady jest z urzędu dyrektor przedszkola, który jest zobowiązany do :

1.    realizacji uchwał rady,

2.    tworzenia atmosfery życzliwości i zgodnego współdziałania wszystkich członków rady w podnoszeniu poziomu dydaktycznego, wychowawczego i opiekuńczego przedszkola,

3.    oddziaływanie na postawę nauczyciela, pobudzania go do twórczej pracy i podnoszenia kwalifikacji zawodowych,

4.    dbania o autorytet rady pedagogicznej, ochrony praw i godności nauczycieli,

5.    zapoznawania rady z obowiązującymi przepisami prawa przedszkolnego oraz omawiania trybu i form ich realizacji,

6.    analizowania stopnia realizacji uchwał rady.

 

§11.

Członek rady jest zobowiązany do :

1.    współtworzenia atmosfery życzliwości, koleżeństwa i zgodnego współdziałania wszystkich członków rady,

2.    przestrzegania postanowień prawa przedszkolnego oraz wewnętrznych zarządzeń dyrektora,

3.    czynnego uczestniczenia we wszystkich zebraniach i pracach rady i jej komisji do których został powołany oraz w wewnętrznym samokształceniu,

4.    realizowania uchwał rady także wtedy, kiedy zgłosił do nich swoje zastrzeżenia,

5.    składania przed radą sprawozdań z wykonania przydzielonych zadań,

6.    przestrzegania tajemnicy obrad rady.

 

§12.

Organizacja pracy rady :

1.    rada wykonuje swoje zadania zgodnie z rocznym planem pracy przedszkola,

2.    rada obraduje na zebraniach plenarnych i w powoływanych przez siebie komisjach nadzwyczajnych,

3.    zebrania rady organizuje się po godzinach pracy z dziećmi.

 

§13.

1.    Zebrania rady mogą być organizowane z inicjatywy dyrektora, organu bezpośrednio nadzorującego przedszkole lub co najmniej 1/3 członków rady.

2.    O zebraniu nadzwyczajnym rady dyrektor powiadamia członków rady przynajmniej 3 dni przed jej terminem.

3.    Zebrania plenarne rady organizowane są przed rozpoczęciem roku szkolnego, w połowie roku, po zakończeniu rocznych zajęć przedszkolnych oraz w miarę potrzeb.

 

§14.

Zasady i tryb podejmowania uchwał :

1.    uchwały podjęte na zebraniach plenarnych są prawomocne, jeżeli zostały podjęte zwykłą większością głosów przy udziale co najmniej 2/3 liczby członków rady,

2.    uchwały podjęte na nadzwyczajnych posiedzeniach rady są prawomocne, jeżeli zostały podjęte zwykła większością głosów przy udziale co najmniej ½ liczby członków rady.

 

§15.

 Organizacja wewnętrzna rady pedagogicznej :

1.    rada powołuje, w zależności od potrzeb, stałe lub doraźne zespoły i komisje, których działalność może dotyczyć wybranych zagadnień statutowej działalności przedszkola i pracy nauczycieli,

2.    pracą zespołu, komisji kieruje przewodniczący powołany przez radę lub komisje na wniosek przewodniczącego rady,

3.    komisja, zespół składa na zebraniu plenarnym sprawozdanie z wyników swojej pracy, formułują opinie lub wnioski do zatwierdzenia przez radę.

 

§16.

 Nieobecność na posiedzeniu rady :

1.    członkowie rady usprawiedliwiają swoja nieobecność na posiedzeniu rady jej przewodniczącemu,

2.     nieusprawiedliwiona nieobecność członka rady na jej posiedzeniu należy traktować jako nieobecność w pracy z wszystkimi tego konsekwencjami.

 

§17.

 Dokumentacja pracy rady :

1.    z zebrania rady oraz z zebrania jej komisji sporządza się protokół i w terminie 7 dni od daty zebrania wpisuje się go do księgi protokołów rady lub księgi protokołów komisji, treści obrad zapisuje się wg poniższych zasad :

a.        po dyskusji ustalono, że ...

b.        po dyskusji, w której zabrał głos ... osób, ustalono, że ...

c.        po dyskusji, w której głos zabrali ... ustalono, że ...

d.        dyskusja nad ... przebiegała w następujący sposób : Pan A.... powiedział, że Pan B.... powiedział, że ... itd. Aż do wyczerpania listy mówców. Po czym na podstawie głosowania jawnego, ustalono, że ... Wynik głosowania : ... osób „za”, ... osób „przeciw”, ... osób wstrzymało się od głosu.

2.    protokół zebrania rady wraz z listą obecności jej członków podpisuje przewodniczący obrad i protokolant,

3.    członkowie rady zobowiązani są w terminie do 14 dni od dnia sporządzenia protokołu do zapoznania się z jego treścią i zgłoszenia ewentualnych poprawek przewodniczącemu obrad. Rada na następnym zebraniu decyduje o wprowadzeniu ewentualnych poprawek do protokołu,

4.    podstawowym dokumentem działalności rady, komisji są książki protokołów. Zasznurowaną, opieczętowaną i podpisaną przez dyrektora księgę zaopatruje się klauzulą : „ Księga zawiera ... stron i obejmuje okres pracy pedagogicznej, komisji od dnia ... do dnia...” ,

5.    księgi protokołów należy udostępniać na terenie przedszkola jej nauczycielom, upoważnionym nauczycielom zatrudnionym w organach nadzorujących przedszkole, upoważnionym przedstawicielom związków zawodowych zrzeszających nauczycieli,

6.    protokół należy sporządzić według poniższej struktury :

a.        Tytuł – np. Protokół z plenarnego posiedzenia rady pedagogicznej w dniu ...

b.        Ustalenia formalne – np. „W posiedzeniu brało udział ... członków Rady Pedagogicznej według listy obecności, stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu, a także zaproszeni goście w osobach ... . Ustalono, że quorum do podejmowania prawomocnych decyzji, wynoszące ... członków, zostało przekroczone. Zwykła większość głosów do podejmowania ważnych uchwał wynosi ...

c.        Przebieg obrad :

-            osoba prowadząca obrady,

-            przyjęto następujący porządek obrad : odnotować na czyj wniosek i o jaki punkt rozszerzono lub zmniejszono porządek obrad,

-            zapis treści obrad i przyjętych rozstrzygnięć, jak wnioski, uchwały i oceny

-            kolejno według punktów porządku obrad, np.. :

Ad. 1 : ..........

Ad. 2 : ..........

Ad.3 : ........... itd.

-            odnotowanie przebiegu zebrania po wyczerpaniu porządku obrad / wolne wnioski,

-            zapis końcowy / np. „ na tym przewodniczący obrad zakończył zebranie”, ewentualnie wpisać godzinę zakończenia obrad.

 

Niniejszy regulamin Rada Pedagogiczna uchwaliła na posiedzeniu plenarnym dnia 1 września 1996.

 

metryczka


Wytworzył: Rada Pedagogiczna (1 sierpnia 1997)
Opublikował: Mariola Wątorska (2 kwietnia 2004, 10:19:20)

Ostatnia zmiana: Mariola Wątorska (14 kwietnia 2004, 11:48:36)
Zmieniono: zmiana daty

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1996