Regulamin Rady Rodziców

REGULAMIN  RADY RODZICÓW

MIEJSKIEGO  PRZEDSZKOLA NR 12 W PŁOCKU

  

I   POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

Rada rodziców jest organem działającym na terenie przedszkola. Stanowi reprezentację rodziców dzieci uczęszczających do Miejskiego Przedszkola nr 12 w Płocku ul. Misjonarska 12.

 

II  CELE  I  ZADANIA 

 

Zadaniem  Rady Rodziców jest:

 

1.       Współdziałanie z przedszkolem w celu jednolitego oddziaływania na dzieci przez rodzinę i przedszkole w procesie opiekuńczym , wychowawczym i dydaktycznym.

2.       Uczestniczenie w życiu przedszkola przyczyniające się do ciągłego podnoszenia pracy placówki i zaspakajania potrzeb dzieci.

3.       Prezentowania wobec dyrektora i rady pedagogicznej opinii rodziców we wszystkich istotnych sprawach dotyczących działalności przedszkola.

4.       Przekazywanie rodzicom dzieci uczęszczających do przedszkola informacji o udzielanej pomocy na rzecz  placówki oraz działalności finansowej rady rodziców.

 

III  TRYB POWOŁYWANIA I ODWOŁYWANIA CZŁONKÓW

 

1.       Członkowie rady rodziców są powoływani na pierwszym zebraniu ogólnym rodziców.

2.       Rada rodziców powinna składać się z co najmniej dwóch reprezentantów z każdej grupy.

3.       Działalnością rady rodziców kieruje przewodniczący , który wybierany jest na pierwszym posiedzeniu.

4.       Odstąpienie od udziału  w działalności rady może nastąpić w drodze:

- złożenia rezygnacji

-odwołania na wniosek rodziców lub członków rady po uprzednim przegłosowaniu zwykłą większością głosów.

 

IV ZASADY DZIAŁALNOŚCI RADY RODZICÓW

 

1.       Rada Rodziców na pierwszym posiedzeniu w danym roku szkolnym uchwala regulamin swojej działalności oraz wybiera przewodniczącego.

2.       Zebrania rady są protokołowane i stanowią dokumentacje placówki .

3.       W celu wspierania działalności statutowej przedszkola, rada rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł.

4.       Fundusze rady mogą być przeznaczone na zakup zabawek, pomocy dydaktycznych , wyposażenia przedszkola, opłacania koncertów, teatrzyków, wycieczek, imprez okolicznościowych i upominków dla dzieci.

5.       Rada rodziców ustala preliminarz wydatków.

6.       Rada może upoważnić dyrektora przedszkola do dysponowania funduszem zgodnie z ustalonym preliminarzem.

 

 

Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

metryczka


Wytworzył: Rada Rodziców (10 września 2003)
Opublikował: Mariola Wątorska (2 kwietnia 2004, 10:33:49)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 3026