prowadzone sprawy | rejestry , ewidencja i archiwa | informacje nieujawnione
oświadczenie majątkowe | dostępność | Zarządzenia Dyrektora
Regulamin Rady Rodziców
REGULAMIN RADY RODZICÓW
MIEJSKIEGO PRZEDSZKOLA NR 12 W PŁOCKU
I POSTANOWIENIA OGÓLNE
Rada rodziców jest organem działającym na terenie przedszkola. Stanowi reprezentację rodziców dzieci uczęszczających do Miejskiego Przedszkola nr 12 w Płocku ul. Misjonarska 12.
II CELE I ZADANIA
Zadaniem Rady Rodziców jest:
1. Współdziałanie z przedszkolem w celu jednolitego oddziaływania na dzieci przez rodzinę i przedszkole w procesie opiekuńczym , wychowawczym i dydaktycznym.
2. Uczestniczenie w życiu przedszkola przyczyniające się do ciągłego podnoszenia pracy placówki i zaspakajania potrzeb dzieci.
3. Prezentowania wobec dyrektora i rady pedagogicznej opinii rodziców we wszystkich istotnych sprawach dotyczących działalności przedszkola.
4. Przekazywanie rodzicom dzieci uczęszczających do przedszkola informacji o udzielanej pomocy na rzecz placówki oraz działalności finansowej rady rodziców.
III TRYB POWOŁYWANIA I ODWOŁYWANIA CZŁONKÓW
1. Członkowie rady rodziców są powoływani na pierwszym zebraniu ogólnym rodziców.
2. Rada rodziców powinna składać się z co najmniej dwóch reprezentantów z każdej grupy.
3. Działalnością rady rodziców kieruje przewodniczący , który wybierany jest na pierwszym posiedzeniu.
4. Odstąpienie od udziału w działalności rady może nastąpić w drodze:
- złożenia rezygnacji
-odwołania na wniosek rodziców lub członków rady po uprzednim przegłosowaniu zwykłą większością głosów.
IV ZASADY DZIAŁALNOŚCI RADY RODZICÓW
1. Rada Rodziców na pierwszym posiedzeniu w danym roku szkolnym uchwala regulamin swojej działalności oraz wybiera przewodniczącego.
2. Zebrania rady są protokołowane i stanowią dokumentacje placówki .
3. W celu wspierania działalności statutowej przedszkola, rada rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł.
4. Fundusze rady mogą być przeznaczone na zakup zabawek, pomocy dydaktycznych , wyposażenia przedszkola, opłacania koncertów, teatrzyków, wycieczek, imprez okolicznościowych i upominków dla dzieci.
5. Rada rodziców ustala preliminarz wydatków.
6. Rada może upoważnić dyrektora przedszkola do dysponowania funduszem zgodnie z ustalonym preliminarzem.
Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.
metryczka
Wytworzył: Rada Rodziców (10 września 2003)
Opublikował: Mariola Wątorska (2 kwietnia 2004, 10:33:49)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 3026