prowadzone sprawy | rejestry, ewidencje i archiwa | informacje nieudostępnione
oświadczenia majątkowe | dostępność | Zarządzenia Dyrektora
Regulamin Rady Rodziców
REGULAMIN RADY RODZICÓW
MIEJSKIEGO PRZEDSZKOLA NR 6 W PŁOCKU
Postanowienia ogólne
§ 1
Rada Rodziców jest samorządnym organem działającym na terenie przedszkola, współdziałającym z radą pedagogiczną i dyrektorem przedszkola. Stanowi reprezentację rodziców dzieci uczęszczających do Miejskiego Przedszkola nr 6 w Płocku.
Cele i zadania
§ 2
Celem współpracy, o której mowa w § 1 jest:
1.Spójne oddziaływanie na dzieci przez rodzinę i przedszkole w procesie wychowania, nauczania i opieki zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi i zdrowotnymi.
2.Doskonalenie organizacji wychowania, nauczania i opieki w przedszkolu, rodzinie i środowisku.
3.Upowszechnianie wśród rodziców wiedzy o wychowaniu i funkcjach opiekuńczo-wychowawczych rodziny.
4.Pozyskiwanie rodziców do czynnego udziału w realizacji zadań wychowawczych, opiekuńczych i dydaktycznych przedszkola oraz udzielanie w tym zakresie pomocy przedszkolu.
5.Tworzenie właściwej atmosfery i warunków materialnych do funkcjonowania placówki.
§ 3
Zadaniem Rady Rodziców jest:
1.Współdziałanie z przedszkolem w celu jednolitego oddziaływania na dzieci przez rodzinę i przedszkole w procesie opiekuńczym, wychowawczym i dydaktycznym.
2.Uczestniczenie w życiu przedszkola przyczyniające się do ciągłego podnoszenia pracy placówki i zaspakajania potrzeb dzieci.
3.Prezentowanie wobec dyrektora i Rady Pedagogicznej opinii rodziców we wszystkich istotnych sprawach dotyczących działalności przedszkola.
4.Przekazywanie rodzicom dzieci uczęszczających do przedszkola informacji o udzielanej pomocy na rzecz placówki oraz działalności finansowej Rady Rodziców.
Tryb powoływania i odwoływania członków Rady Rodziców
§ 4
1.Członkowie Rady Rodziców powoływani są na pierwszym zebraniu ogólnym rodziców.
2.Rada Rodziców powinna składać się z co najmniej dwóch reprezentantów z każdej grupy.
3.Rada Rodziców składa się z przewodniczącego, zastępcy przewodniczącego, skarbnika oraz członków, którzy są przedstawicielami rodziców z poszczególnych grup.
4.Działalnością Rady Rodziców kieruje przewodniczący.
5.Osoby wymienione w ust. 3 wybierane są spośród członków Rady Rodziców na pierwszym posiedzeniu.
6.Wybór nowych członków Rady Rodziców w ciągu roku szkolnego może odbywać się na zasadzie:
1) indywidualnego zgłoszenia osoby zainteresowanej uczestnictwem w pracach rady,
2) propozycji członków Rady Rodziców, rodziców lub dyrektora.
7.Odstąpienie od udziału w działalności Rady Rodziców może nastąpić w drodze:
1) złożenia rezygnacji, która wymaga akceptacji Rady,
2) odwołania na wniosek rodziców lub członków Rady po uprzednim przegłosowaniu zwykłą większością głosów.
§ 5
Posiedzenia Rady Rodziców są organizowane z inicjatywy przewodniczącego, na wniosek członków Rady, dyrektora przedszkola, Rady Pedagogicznej oraz organu prowadzącego przedszkole.
Zadania członków Rady Rodziców
§ 6
1.Zadania Przewodniczącego Rady Rodziców:
1) Kierowanie całokształtem prac Rady Rodziców.
2) Opracowanie projektu planu pracy wraz z planem finansowym na dany rok szkolny, z uwzględnieniem zadań wynikających z planu pracy przedszkola.
3) Współdziałanie ze wszystkimi członkami Rady Rodziców, włączanie ich do realizacji planu pracy.
4) Zwoływanie i prowadzenie zebrań Rady Rodziców.
5) Przekazywanie dyrektorowi przedszkola opinii i postulatów Rady Rodziców dotyczących działalności przedszkola.
2.Zadania Skarbnika Rady Rodziców:
1) Czuwanie nad rytmiczną realizacją planu finansowego i prawidłowym oraz celowym gospodarowaniem funduszami Rady Rodziców.
2) Sprawdzanie na bieżąco dokumentów finansowych Rady, kontrolowanie prawidłowości oraz zatwierdzanie ich do wypłaty.
Zasady działalności finansowej Rady Rodziców
§ 7
1.Fundusze Rady Rodziców powstają z dobrowolnych składek rodziców.
2.W celu wspierania działalności statutowej przedszkola Rada może gromadzić fundusze z innych źródeł.
3.Wysokość minimalnej składki na rzecz Rady Rodziców ustala się na zebraniu ogólnym z rodzicami.
4.Rodzice mogą indywidualnie zadeklarować wyższą składkę od ustalonej.
5.Rada rodziców w uzasadnionych przypadkach może zwolnić określonych rodziców z wnoszenia części lub całości składki.
6.Pieniądze przyjmowane są na zbiorcze listy grup stanowiące druk ścisłego zarachowania.
§ 8
1.Rada Rodziców wyraża swoje stanowisko w formie uchwał podejmowanych zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków.
2.Dyrektor przedszkola wstrzymuje wykonanie uchwał, o których mowa w ust.1 niezgodnych z przepisami prawa i podejmuje kroki stosownie do art.41 ust.3 ustawy o systemie oświaty.
Postanowienia końcowe
§ 9
1.Rada Rodziców posługuje się pieczątką:
Rada Rodziców
Miejskiego Przedszkola nr 6 w Płocku
2.Kadencja Rady Rodziców trwa 1 rok.
3.W skład Rady Rodziców nowej kadencji mogą wchodzić osoby będące członkami Rady w latach poprzednich.
4.Przewodniczący Rady Rodziców lub upoważniona osoba przekazuje przewodniczącemu nowej Rady wszystkie sprawy związane z działalnością Rady Rodziców.
5.Decyzja dotycząca ewentualnych zmian w regulaminie Rady Rodziców może być podjęta większością głosów członków obecnych na zebraniu Rady.
6.Zebrania Rady Rodziców zwołuje i prowadzi przewodniczący. W zebraniu powinna uczestniczyć co najmniej połowa członków.
7.Prowadzący zebranie zaprasza do udziału w zebraniu ( z głosem doradczym) dyrektora przedszkola i ewentualnie innych członków Rady Pedagogicznej.
8.Zebrania Rady Rodziców są protokołowane i stanowią dokumentację placówki.
9.Protokół z posiedzenia sporządza osoba wskazana przez prowadzącego zebranie.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.10.2001 r
metryczka
Wytworzył: Rada Rodziców (30 września 2001)
Opublikował: Jolanta Gieras (7 kwietnia 2004, 10:28:15)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2601