prowadzone sprawy | rejestry, ewidencje i archiwa | informacje nieudostępnione
oświadczenia majątkowe | dostępność | Zarządzenia Dyrektora
Regulamin Rady Pedagogicznej
Regulamin Rady Pedagogicznej
Miejskiego Przedszkola nr 6 w Płocku
§ 1
Na podstawie art. 40-43 Ustawy z dnia 07 września 1991r. o systemie oświaty w Miejskim Przedszkolu nr 6 w Płocku powołuje się Radę Pedagogiczną.
§ 2
1.Rada Pedagogiczna zwana dalej Radą jest kolegialnym organem przedszkola powołanym do rozpatrywania, oceniania i rozstrzygania spraw związanych z całokształtem jego statutowej działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz do opiniowania działalności administracyjno-gospodarczej przedszkola.
2.W skład Rady wchodzą:
· dyrektor przedszkola jako jej przewodniczący
· nauczyciele zatrudnieni w przedszkolu jako jej członkowie.
3.W zebraniach Rady lub określonych punktach programu tych zebrań mogą uczestniczyć – z głosem doradczym osoby zaproszone przez Przewodniczącego Rady za zgodą lub na wniosek Rady.
§ 3
1.Działalność Rady obejmuje:
· planowanie i organizację pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej,
· analizę stanu realizacji statutowych zadań Przedszkola, w szczególności jej funkcji dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej,
· ocenę osiąganych wyników nauczania i wychowania,
· dokształcanie i doskonalenie zawodowe swoich członków,
· wprowadzanie eksperymentów i innowacji pedagogicznych,
· współpracę z rodzicami i opiekunami wychowanków,
· podejmowanie uchwał w sprawach skreślenia dzieci z listy
2.Rada realizuje swoje zadania w szczególności poprzez:
· systematyczne rozpatrywanie spraw związanych ze stanem nauczania i wychowania oraz organizacyjnymi i materialnymi warunkami pracy w przedszkolu,
· przeprowadzenie przynajmniej dwa razy w roku podsumowania wyników nauczania i wychowania w przedszkolu i określenie kierunków dalszej działalności zmierzającej do polepszania tego stanu
· organizowanie wewnętrznego samokształcenia zawodowego pracownikom pedagogicznym przedszkola oraz stwarzanie im możliwości wymiany doświadczeń.
3. Rada ustala Regulamin swojej działalności, w którym szczegółowo określi zakres swoich zadań i formy ich realizacji.
§4
1.Rada obraduje na zebraniach zwyczajnych, tj. przewidzianych w planie pracy oraz na zebraniach nadzwyczajnych nie ujętych w planie.
2.Plenarne zebrania Rady odbywają się:
· przed rozpoczęciem roku szkolnego, w związku z organizacją pracy w nowym roku szkolnym
· w każdym semestrze w związku z podsumowaniem półrocznej pracy ze szczególnym uwzględnieniem osiągnięć i niedociągnięć w realizacji planu pracy
· po zakończeniu roku szkolnego dla podsumowania całorocznej pracy i opracowania programu działalności w następnym roku szkolnym
· w miarę bieżących potrzeb
3.Nadzwyczajne zebrania Rady mogą być organizowane w przypadkach gdy zachodzi potrzeba uzyskania opinii lub podjęcia uchwały.
4.Zebrania Rady mogą być organizowane:
· z inicjatywy Przewodniczącego Rady
· na wniosek 1/3 członków Rady
· organu sprawującego nadzór pedagogiczny
· organu prowadzącego placówkę
5.Przewodniczący Rady co najmniej na 7 dni przed ustalonym terminem podaje do wiadomości członkom Rady godzinę rozpoczęcia oraz porządek obrad
6.W przypadku zebrania nadzwyczajnego 7 dniowy termin nie musi być przestrzegany.
7.Zebrania Rady nie mogą odbywać się w czasie zajęć dydaktycznych członków Rady.
§5
Rada może powoływać komisje stałe, tj. działające w okresie całego roku szkolnego lub zespoły doraźne, przez wyznaczony okres dla sprawowania określonej problematyki działalności Przedszkola.
§6
1.Zebrania Rady są protokołowane w księdze protokołów
2.Protokoły sporządza się w terminie 7 dni od daty zebrania.
3.Protokoły podpisuje Przewodniczący Rady i protokolant oraz obecni członkowie Rady.
4.Członkowie Rady zobowiązani są w terminie 14 dni od daty sporządzenia protokołu do zapoznania się z jego treścią i zgłaszania ewentualnych poprawek do Przewodniczącego Rady.
5.Księga protokołów musi zawierać klauzulę - “Księga zawiera......stron oraz obejmuje okres pracy Rady Pedagogicznej od dnia......do dnia.......”oraz podpisana przez dyrektora i opieczętowana.
6.Księgę protokołów udostępnia się nauczycielom, organowi prowadzącemu i pełniącemu nadzór pedagogiczny.
§7
1.Kolegialne kierowanie Przedszkolem przez Radę Pedagogiczną wyraża się prawem do podejmowania uchwał.
2.Uchwały Rady są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jego członków.
3.Uchwały podpisuje Przewodniczący Rady.
4.Dyrektor Przedszkola wstrzymuje wykonanie uchwał niezgodnych z przepisami prawa. O wstrzymaniu wykonania uchwały dyrektor niezwłocznie zawiadamia organ prowadzący placówkę oraz organ sprawujący nadzór pedagogiczny. Organ sprawujący nadzór pedagogiczny uchyla uchwałę w razie stwierdzenia jej niezgodności z przepisami prawa po zasięgnięciu opinii organu prowadzącego placówkę. Rozstrzygnięcie organu sprawującego nadzór pedagogiczny jest ostateczne.
§8
1.Do kompetencji stanowiących Rady należy:
· zatwierdzanie planów pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej Przedszkola,
· podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w Przedszkolu, po zaopiniowaniu ich projektów przez radę placówki,
· ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli przedszkola,
· podejmowanie uchwał w sprawie skreślenia z listy wychowanków
2.Rada Pedagogiczna opiniuje w szczególności:
· organizację pracy przedszkola na dany rok szkolny
· projekt planu finansowego przedszkola
· wnioski dyrektora Przedszkola o przyznawanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień
· propozycje Dyrektora Przedszkola w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktyczno- wychowawczych i opiekuńczych
3.Rada przygotowuje projekt statutu Przedszkola oraz jego zmian i przedstawia do uchwalenia Radzie placówki.
4.Rada może wystąpić z wnioskiem do organu prowadzącego o odwołanie nauczyciela ze stanowiska dyrektora.
5.Rada może wystąpić z wnioskiem do dyrektora Przedszkola o odwołanie nauczyciela z innej funkcji kierowniczej w Przedszkolu.
§9
W przypadkach określonych w §8 ust.4 i 5 organ prowadzący przedszkole albo Dyrektor Przedszkola są zobowiązani do przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego w ciągu 14 od otrzymania uchwały Rady.
§10
Dyrektor przedszkola jako Przewodniczący Rady Pedagogicznej ma prawo do:
1.zawieszenia wykonania uchwały Rady jeżeli jest ona niezgodna z obowiązującymi przepisami prawa
2.zwoływania zebrań Rady
3.wydawania zarządzeń wewnętrznych w ramach obowiązujących przepisów oraz podjętych przez Radę uchwał
4.przekazywanie w uzasadnionych przypadkach uprawnień Przewodniczącego Rady swojemu zastępcy lub innemu członkowi rady Pedagogicznej
5.zwalnia w uzasadnionych przypadkach członków Rady z obecności na zebraniu z podaniem Radzie powodów nieobecności.
§11
Dyrektor Przedszkola, jako Przewodniczący Rady Pedagogicznej ma obowiązek:
1.tworzyć atmosferę życzliwości i zgodnego współdziałania wszystkich członków Rady w podnoszeniu poziomu dydaktycznego, wychowawczego i opiekuńczego Przedszkola
2.opracować projekty tematyki zebrań Rady na dany rok szkolny , uwzględniając propozycje członków Rady
3.składać Radzie Pedagogicznej sprawozdanie z wykonania podjętych przez nią uchwał
4.informować Radę Pedagogiczną o wydanych przepisach prawnych dotyczących funkcjonowania Przedszkola i poddawać je analizie na zebraniach plenarnych celem ustalenia trybu i form ich realizacji przez Przedszkolem
5.przedstawiać Radzie, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacje o działalności przedszkola
6.zapraszać na zebrania osoby zgodnie z § 2 ust.3, jeżeli porządek obrad przewiduje rozstrzyganie spraw z zakresu ich pracy.
§12
Członek Rady Pedagogicznej ma prawo:
1.przedstawić swoje stanowisko na zebraniu Rady w sprawie zarządzenia wewnętrznego Dyrektora Przedszkola, które jego zdaniem jest niezgodne z obowiązującymi przepisami i uchwałami Rady
2.postawić wniosek o zmianę lub uzupełnienie protokołu, jeżeli ma zastrzeżenia do jego treści w całości lub części, a w przypadku jeżeli jego wniosek nie uzyska poparcia większości członków Rady może zażądać odnotowania swego stanowiska w protokole.
§13
Członek Rady ma obowiązek:
1.brać czynny udział we wszystkich zebraniach i pracach rady oraz w posiedzeniach komisji lub zespołach problemowych do których został powołany
2.wykonywać uchwały Rady zgodnie z ich treścią i ustalonymi terminami
3.przyczyniać się do utrzymania dobrej atmosfery i należytego poziomu obrad Rady
4.składać przed Radą sprawozdanie z wykonania przydzielonych mu zadań
5.nieujawnianie spraw poruszanych na posiedzeniach Rady Pedagogicznej, które mogą naruszać dobro osobiste dzieci lub ich rodziców ( opiekunów), a także nauczycieli i innych pracowników Przedszkola
metryczka
Wytworzył: Rada Pedagogiczna (31 sierpnia 2000)
Opublikował: Jolanta Gieras (7 kwietnia 2004, 10:38:18)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2484