Kompetencje Rady Rodziców
Kompetencje i zadania Rady Rodziców zostały określone w statucie Miejskiego Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi nr 3 w Płocku w § 3 ust. 6.
Poniżej przedstawiony jest regulamin Rady Rodziców.
REGULAMIN DZIAŁALNOŚCI RADY RODZICÓW
Miejskiego Przedszkola
z Oddziałami Integracyjnymi Nr 3 w Płocku
przy ul. Gałczyńskiego 7
§ 1
Postanowienia ogólne
Rada Rodziców jest organem działającym na terenie przedszkola.
Stanowi reprezentację rodziców dzieci uczęszczających do Miejskiego Przedszkola Nr 3 w Płocku przy ul. Gałczyńskiego 7 .
Działalność Rady Rodziców powinna być zgodna z obowiązującymi przepisami władz prowadzących przedszkole, zarządzeniami dyrektora przedszkola, uchwałami Rady Pedagogicznej.
Uchwały wszystkich zebrań (z ogólnym zebraniem rodziców włącznie) zapadają większością głosów. Jeżeli uchwała jest sprzeczna z obowiązującymi przepisami, dyrektor przedszkola zawiesza ją i w ciągu 7 dni przedstawia sprawę do decyzji władz sprawujących bezpośredni nadzór nad przedszkolem.
Członkowie Rady Rodziców pełnią swoje funkcje honorowo.
§ 2
Cele i zadania
Rada Rodziców jest organizacją powołaną do:
- Współdziałania z przedszkolem i udzielania mu pomocy w celu:
- jednolitego oddziaływania na dzieci przez rodzinę i przedszkole w procesie opiekuńczym, wychowawczym i dydaktycznym;
- szerzenia wśród rodziców wiedzy pedagogicznej;
- uświadamiania rodzicom konieczności regularnego posyłania dzieci do przedszkola, zapewniania im w domu odpowiedniej atmosfery wychowawczej i warunków do prawidłowe
go rozwoju;
oddziaływania na rodziców, którzy zaniedbują swoje obowiązki w stosunku do dzieci lub wykazują niewłaściwe postawy rodzicielskie;
organizowania pomocy wychowawczo-dydaktycznej, opiekuńczej i materialnej dla dzieci z rodzin biednych, patologicznych i innych;
utrzymania na należytym poziomie warunków higieniczno-sanitarnych placówki;
pomagania w organizowaniu prac użytecznych dla przedszkola i środowiska;
zaspakajania potrzeb materialnych przedszkola.
Uczestniczenia w życiu przedszkola przyczyniającego się do ciągłego podnoszenia efektywności pracy placówki i zaspokajania potrzeb dzieci.
Prezentowania wobec dyrektora placówki i Rady Pedagogicznej opinii rodziców we wszystkich istotnych sprawach dotyczących pracy nauczycieli i działalności przedszkola.
Przekazywania rodzicom dzieci uczęszczających do przedszkola informacji o udzielanej pomocy na rzecz placówki oraz działalności finansowej Rady Rodziców.
§ 3
Tryb powoływania i odwoływania członków Rady Rodziców
Członkowie Rady Rodziców powoływani są na pierwszym zebraniu ogólnym rodziców.
Podstawową komórką Rady Rodziców jest grupowa rada rodziców. Składa się ona z trzech osób, wybieranych w głosowaniu jawnym, na ogólnym zebraniu w poszczególnych oddziałach. Z początkiem nowego roku szkolnego:
rozwiązuje się rady rodziców grup przedszkolnych, z których dzieci opuściły przedszkole;
dokonuje się wyboru rad rodziców w grupach dzieci najmłodszych i nowo utworzonych;
pozostałe rady nadal pełnią swoją funkcję;
dokonuje się uzupełnienia wyboru w tych radach, których skład został zdekompletowany.
- Rada Rodziców składa się z przewodniczącego, wiceprzewodniczącego, skarbnika oraz członków, którzy są przedstawicielami rodziców z poszczególnych grup wiekowych.
- Działalnością Rady Rodziców kieruje przewodniczący.
Osoby wymienione w pkt. 3 wybierane są spośród członków Rady Rodziców na pierwszym posiedzeniu.
Wybór nowych członków Rady Rodziców w ciągu roku szkolnego może odbywać się na zasadzie:
- indywidualnego zgłoszenia osoby zainteresowanej uczestnictwem w pracach R
ady,
propozycji członków Rady Rodziców, rodziców bądź dyrektora.
- Odstąpienie od udziału w działalności Rady Rodziców może nastąpić w drodze:
- złożenia rezygnacji, która wymaga akceptacji Rady Rodziców,
- odwołania na wniosek rodziców lub członków Rady po uprzednim przegłosowaniu zwykłą większością głosów.
§ 4
Zadania członków Rady Rodziców
Zadania Przewodniczącego Rady Rodziców:
Kierowanie całokształtem prac Rady Rodziców.
Współdziałanie ze wszystkimi członkami Rady Rodziców, włączanie ich do realizacji planu pracy.
Zwoływanie i prowadzenie zebrań Rady Rodziców.
Kierowanie działalnością finansową Rady Rodziców.
Przekazywanie dyrektorowi opinii i postulatów Rady Rodziców dotyczących działalności przedszkola.
Zadania Skarbnika Rady Rodziców:
Czuwanie nad prawidłowym oraz celowym gospodarowaniem funduszami Rady Rodziców.
Sprawdzanie dokumentów finansowych Rady, kontrolowanie prawidłowości oraz zatwierdzanie wypłat z funduszu Rady.
§ 5
Zasady działalności finansowej Rady Rodziców
Fundusze Rady Rodziców powstają z dobrowolnych składek rodziców.
Wysokość minimalnej składki na rzecz Rady Rodziców ustala się na zebraniu ogólnym rodziców.
Rodzice mogą indywidualnie zadeklarować wyższą składkę od ustalonej.
Rada Rodziców w szczególnie uzasadnionych przypadkach może zwolnić określonych rodziców z wnoszenia części lub całości składki.
Rodzice wpłacają miesięcznie ustaloną składkę.
- Pieniądze przyjmowane są na zbiorcze listy grup stanowiące druk ścisłego zarachowania.
- Fundusze Rady Rodziców oraz obrót gotówki są księgowan
e.
Fundusze Rady Rodziców mogą być przeznaczone na zakup zabawek, opłacenia koncertów, teatrzyków, wycieczek, festynów, imprez okolicznościowych i upominków dla dzieci.
Rada Rodziców upoważnia dyrektora przedszkola do dysponowania funduszem Rady zgodnie z ustalonym regulaminem.
§ 6
Postanowienia końcowe
Kadencja Rady Rodziców trwa 1 rok.
W skład Rady Rodziców nowej kadencji mogą wchodzić osoby będące członkami Rady Rodziców w roku poprzednim.
Przewodniczący Rady Rodziców lub upoważniona osoba przekazuje przewodniczącemu nowej Rady Rodziców wszystkie sprawy (łącznie z finansami) związane z działalnością Rady Rodziców.
Decyzja o rozwiązaniu Rady Rodziców w trakcie roku szkolnego może być podjęta tylko za zgodą 75% członków Rady.
Decyzja dotycząca ewentualnych zmian w regulaminie Rady Rodziców może być podjęta większością głosów członków obecnych na zebraniu Rady.
Regulamin obowiązuje wszystkich członków Rady Rodziców
Zebrania Rady Rodziców zwołuje i prowadzi przewodniczący.
W zebraniu powinna uczestniczyć co najmniej połowa członków.
Zebrania Rady Rodziców odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż dwa razy w roku szkolnym.
Zebrania prezydium Rady odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej niż cztery razy w roku szkolnym.
Prowadzący zebrania zaprasza do udziału w zebraniu (z głosem doradczym) dyrektora przedszkola i ewentualnie innych członków Rady Pedagogicznej.
Zebrania Rady Rodziców są protokołowane i stanowią dokumentację placówki.
Protokół z posiedzenia sporządza osoba wskazana przez prowadzącego zebranie.
metryczka
Wytworzył: Rada Rodziców (10 października 2000)
Opublikował: Agnieszka Gralewska (14 kwietnia 2004, 22:23:56)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 3179