Rada Rodziców

 

Kompetencje i zadania Rady Rodziców zostały określone w statucie Miejskiego Przedszkola Nr 14 w §3 ust. 6.


Poniżej dodatkowo przedstawiono regulamin Rady Rodziców.



REGULAMIN RADY RODZICÓW
MIEJSKIEGO PRZEDSZKOLA NR 14 W PŁOCKU




I. Postanowienia ogólne.

Rada Rodziców jest organem działającym na terenie przedszkola. Stanowi reprezentację rodziców dzieci uczęszczających do Miejskiego Przedszkola Nr 14 w Płocku.

II. Cele i zadania

Zadaniem Rady Rodziców jest:

  1. Współdziałanie z przedszkolem w celu jednolitego oddziaływania na dzieci przez rodzinę i przedszkole w procesie opiekuńczym, wychowawczym i dydaktycznym.

  2. Uczestniczenie w życiu przedszkola przyczyniając się do ciągłego podnoszenia pracy placówki i zaspakajania potrzeb dzieci.

  3. Prezentowanie wobec dyrektora i rady pedagogicznej opinii rodziców we wszystkich istotnych sprawach dotyczących działalności przedszkola.

  4. Przekazywanie rodzicom dzieci uczęszczających do przedszkola informacji o udzielanej pomocy na rzecz placówki oraz działalności finansowej Rady Rodziców.

III. Tryb powoływania i odwoływania członków Rady Rodziców.

  1. Członkowie Rady Rodziców powoływani są na pierwszym zebraniu ogólnym rodziców.

  2. Rada Rodziców powinna składać się co najmniej z dwóch reprezentantów każdej grupy.

  3. Rada Rodziców składa się z przewodniczącego, zastępcy przewodniczącego, skarbnika oraz członków, którzy są przedstawicielami rodziców z każdej grupy.

  4. Działalnością Rady Rodziców kieruje przewodniczący.

  5. Osoby wymienione w ust.3 wybierane są spośród członków Rady Rodziców na pierwszym posiedzeniu.

  6. Wybór nowych członków Rady Rodziców w ciągu całego roku szkolnego może odbywać się na zasadzie :

  • indywidualnego zgłoszenia osoby zainteresowanej uczestnictwem w pracy Rady,

  • propozycji członków Rady Rodziców, rodziców bądź dyrektora.

  1. Odstąpienie od udziału w działalności Rady Rodziców może nastąpić w drodze:

  • złożenia rezygnacji, która wymaga akceptacji Rady Rodziców,

  • odwołania na wiosek rodziców lub członków Rady po uprzednim przegłosowaniu zwykłą większością głosów.



IV. Zadania członków Rady Rodziców.

Zadania przewodniczącego Rady Rodziców.

  1. Kierowanie całokształtem prac Rady Rodziców.

  2. Opracowanie projektu plan pracy wraz z planem finansowym na dany rok szkolny, z uwzględnieniem zadań wynikających z planu pracy przedszkola.

  3. Współdziałanie ze wszystkimi członkami Rady Rodziców, włączanie ich do realizacji planu pracy.

  4. Zwoływanie i prowadzenie zebrań Rady Rodziców.

  5. Kierowanie działalnością finansową Rady Rodziców.

  6. Przekazywanie dyrektorowi opinii i postulatów Rady Rodziców dotyczących działalności przedszkola.

Zadania skarbnika Rady Rodziców.

  1. Czuwanie nad rytmiczną realizacją planu finansowego i prawidłowym oraz celowym gospodarowaniem funduszami Rady Rodziców.

  2. Sprawdzanie na bieżąco dokumentów finansowych Rady Rodziców, kontrolowanie prawidłowości oraz zatwierdzanie ich do wypłaty.

  3. Składanie rocznego sprawozdania z działalności finansowej Rady Rodziców.

V. Zasady działalności finansowej Rady Rodziców.

  1. Fundusze Rady Rodziców powstają z dobrowolnych składek rodziców.

  2. Wysokość minimalnej składki na rzecz Rady Rodziców ustala się na zebraniu ogólnym rodziców.

  3. Rodzice mogą indywidualnie zadeklarować wyższą składkę od ustalonej.

  4. Rada Rodziców w szczególnie uzasadnionych przypadkach może zwolnić określonych rodziców z wnoszenia części lub całości składki.

  5. Rodzice wpłacają miesięcznie ustaloną składkę.

  6. Pieniądze przyjmowane są na zbiorze listy grup stanowiące druk ścisłego zarachowania.

  7. Fundusze Rady Rodziców oraz obrót gotówki są księgowane.

  8. Rada Rodziców ustala preleminarz wydatków oraz wysokość pogotowia kasowego.

  9. Rada Rodziców może zatrudniać na umowę zlecenie, osoby do wykonywania określonych zadań.

  10. Fundusze Rady Rodziców mogą być przeznaczone na zakup zabawek, pomocy dydaktycznych, wyposażenia przedszkola, opłacania koncertów, teatrzyków, wycieczek, imprez okolicznościowych i upominków dla dzieci.

  11. Rada Rodziców upoważnia dyrektora przedszkola do dysponowania funduszem Rady, zgodnie z ustalonym regulaminem i preliminarzem wydatków.



VI. Postanowienia końcowe.

  1. Kadencja Rady Rodziców trwa 1 rok.

  2. W skład Rady Rodziców nowej kadencji mogą wchodzić osoby będące członkami Rady Rodziców w roku poprzednim.

  3. Przewodniczący Rady Rodziców lub upoważniona osoba przekazuje przewodniczącemu nowej Rady sprawy (łącznie z finansami) związane z działalnością Rady Rodziców.

  4. Decyzja o rozwiązaniu Rady Rodziców w trakcie roku szkolnego może być podjęta tylko za zgodą 75% członków Rady.

  5. Decyzja dotycząca ewentualnych zmian w regulaminie Rady Rodziców może być podjęta większością głosów członków obecnych na zebraniu Rady.

  6. Regulamin obowiązuje wszystkich członków Rady Rodziców.

  7. Zebrania Rady Rodziców zwołuje i prowadzi przewodniczący. W zebraniu powinna uczestniczyć co najmniej połowa członków.

  8. Prowadzący zebranie zaprasza do udziału w zebraniu (z głosem doradczym) dyrektora przedszkola i ewentualnie innych członków Rady Pedagogicznej.

  9. Zebrania Rady Rodziców są protokołowane i stanowią dokumentację placówki.

  10. Protokół z posiedzenia sporządza osoba wskazana przez prowadzącego zebranie.



metryczka


Wytworzył: Rada Pedagogiczna (29 sierpnia 2001)
Opublikował: Teresa Sidorowicz (13 marca 2004, 19:34:48)

Ostatnia zmiana: Teresa Sidorowicz (17 marca 2004, 00:32:34)
Zmieniono: formatowanie tekstu

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 2773