Rada Rodziców
Kompetencje i zadania Rady Rodziców zostały określone w statucie Miejskiego Przedszkola Nr 14 w §3 ust. 6.
Poniżej dodatkowo przedstawiono regulamin Rady Rodziców.
REGULAMIN RADY RODZICÓW
MIEJSKIEGO PRZEDSZKOLA NR 14 W PŁOCKU
I. Postanowienia ogólne.
Rada Rodziców jest organem działającym na terenie przedszkola. Stanowi reprezentację rodziców dzieci uczęszczających do Miejskiego Przedszkola Nr 14 w Płocku.
II. Cele i zadania
Zadaniem Rady Rodziców jest:
-
Współdziałanie z przedszkolem w celu jednolitego oddziaływania na dzieci przez rodzinę i przedszkole w procesie opiekuńczym, wychowawczym i dydaktycznym.
-
Uczestniczenie w życiu przedszkola przyczyniając się do ciągłego podnoszenia pracy placówki i zaspakajania potrzeb dzieci.
-
Prezentowanie wobec dyrektora i rady pedagogicznej opinii rodziców we wszystkich istotnych sprawach dotyczących działalności przedszkola.
-
Przekazywanie rodzicom dzieci uczęszczających do przedszkola informacji o udzielanej pomocy na rzecz placówki oraz działalności finansowej Rady Rodziców.
III. Tryb powoływania i odwoływania członków Rady Rodziców.
-
Członkowie Rady Rodziców powoływani są na pierwszym zebraniu ogólnym rodziców.
-
Rada Rodziców powinna składać się co najmniej z dwóch reprezentantów każdej grupy.
-
Rada Rodziców składa się z przewodniczącego, zastępcy przewodniczącego, skarbnika oraz członków, którzy są przedstawicielami rodziców z każdej grupy.
-
Działalnością Rady Rodziców kieruje przewodniczący.
-
Osoby wymienione w ust.3 wybierane są spośród członków Rady Rodziców na pierwszym posiedzeniu.
-
Wybór nowych członków Rady Rodziców w ciągu całego roku szkolnego może odbywać się na zasadzie :
-
indywidualnego zgłoszenia osoby zainteresowanej uczestnictwem w pracy Rady,
-
propozycji członków Rady Rodziców, rodziców bądź dyrektora.
-
Odstąpienie od udziału w działalności Rady Rodziców może nastąpić w drodze:
-
złożenia rezygnacji, która wymaga akceptacji Rady Rodziców,
-
odwołania na wiosek rodziców lub członków Rady po uprzednim przegłosowaniu zwykłą większością głosów.
IV. Zadania członków Rady Rodziców.
Zadania przewodniczącego Rady Rodziców.
-
Kierowanie całokształtem prac Rady Rodziców.
-
Opracowanie projektu plan pracy wraz z planem finansowym na dany rok szkolny, z uwzględnieniem zadań wynikających z planu pracy przedszkola.
-
Współdziałanie ze wszystkimi członkami Rady Rodziców, włączanie ich do realizacji planu pracy.
-
Zwoływanie i prowadzenie zebrań Rady Rodziców.
-
Kierowanie działalnością finansową Rady Rodziców.
-
Przekazywanie dyrektorowi opinii i postulatów Rady Rodziców dotyczących działalności przedszkola.
Zadania skarbnika Rady Rodziców.
-
Czuwanie nad rytmiczną realizacją planu finansowego i prawidłowym oraz celowym gospodarowaniem funduszami Rady Rodziców.
-
Sprawdzanie na bieżąco dokumentów finansowych Rady Rodziców, kontrolowanie prawidłowości oraz zatwierdzanie ich do wypłaty.
-
Składanie rocznego sprawozdania z działalności finansowej Rady Rodziców.
V. Zasady działalności finansowej Rady Rodziców.
-
Fundusze Rady Rodziców powstają z dobrowolnych składek rodziców.
-
Wysokość minimalnej składki na rzecz Rady Rodziców ustala się na zebraniu ogólnym rodziców.
-
Rodzice mogą indywidualnie zadeklarować wyższą składkę od ustalonej.
-
Rada Rodziców w szczególnie uzasadnionych przypadkach może zwolnić określonych rodziców z wnoszenia części lub całości składki.
-
Rodzice wpłacają miesięcznie ustaloną składkę.
-
Pieniądze przyjmowane są na zbiorze listy grup stanowiące druk ścisłego zarachowania.
-
Fundusze Rady Rodziców oraz obrót gotówki są księgowane.
-
Rada Rodziców ustala preleminarz wydatków oraz wysokość pogotowia kasowego.
-
Rada Rodziców może zatrudniać na umowę zlecenie, osoby do wykonywania określonych zadań.
-
Fundusze Rady Rodziców mogą być przeznaczone na zakup zabawek, pomocy dydaktycznych, wyposażenia przedszkola, opłacania koncertów, teatrzyków, wycieczek, imprez okolicznościowych i upominków dla dzieci.
-
Rada Rodziców upoważnia dyrektora przedszkola do dysponowania funduszem Rady, zgodnie z ustalonym regulaminem i preliminarzem wydatków.
VI. Postanowienia końcowe.
-
Kadencja Rady Rodziców trwa 1 rok.
-
W skład Rady Rodziców nowej kadencji mogą wchodzić osoby będące członkami Rady Rodziców w roku poprzednim.
-
Przewodniczący Rady Rodziców lub upoważniona osoba przekazuje przewodniczącemu nowej Rady sprawy (łącznie z finansami) związane z działalnością Rady Rodziców.
-
Decyzja o rozwiązaniu Rady Rodziców w trakcie roku szkolnego może być podjęta tylko za zgodą 75% członków Rady.
-
Decyzja dotycząca ewentualnych zmian w regulaminie Rady Rodziców może być podjęta większością głosów członków obecnych na zebraniu Rady.
-
Regulamin obowiązuje wszystkich członków Rady Rodziców.
-
Zebrania Rady Rodziców zwołuje i prowadzi przewodniczący. W zebraniu powinna uczestniczyć co najmniej połowa członków.
-
Prowadzący zebranie zaprasza do udziału w zebraniu (z głosem doradczym) dyrektora przedszkola i ewentualnie innych członków Rady Pedagogicznej.
-
Zebrania Rady Rodziców są protokołowane i stanowią dokumentację placówki.
-
Protokół z posiedzenia sporządza osoba wskazana przez prowadzącego zebranie.
metryczka
Wytworzył: Rada Pedagogiczna (29 sierpnia 2001)
Opublikował: Teresa Sidorowicz (13 marca 2004, 19:34:48)
Ostatnia zmiana: Teresa Sidorowicz (17 marca 2004, 00:32:34)
Zmieniono: formatowanie tekstu
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 2773