prowadzone sprawy | rejestry,ewidencja i archiwa | informacje nieujawnione
oświadczenia majątkowe | dostępność | Zarządzenie Dyrektora
Rada Rodziców
Kompetencje i zadania Rady Rodziców zostały określone w Statucie Miejskiego Przedszkola nr 8 w § 3 ust 6. Poniżej przedstawiono regulamin Rady Rodziców.
REGULAMIN RADY RODZICÓW
Miejskiego Przedszkola nr 8 w Płocku
§ 1. Regulamin niniejszy określa organizację i działalność Rady Rodziców w Miejskim Przedszkolu nr 8 na podstawie art. 53 i 54 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty.
§ 2. Rada Rodziców jest organizacją wewnątrz przedszkolną powołaną do:
1.reprezentowania rodziców wobec dyrektora przedszkola i rady pedagogicznej,
2.ułatwienia przedszkolu współpracy z rodzicami w sprawach związanych z opieką i wychowaniem dzieci,
3.współdziałania z przedszkolem w stałym podnoszeniu warunków pracy opiekuńczej, wychowawczej i dydaktycznej i polepszaniu jej wyników.
§ 3. Kadencja Rady Rodziców trwa dwa lata. Ustępująca Rada działa do chwili wyboru i ukonstytuowania się nowej. Członkowie Rady nie biorący aktywnego udziału w pracach Rady, mogą być przez właściwe zebranie grupowe rodziców lub samą Radę odwołani przed upływem kadencji. Na miejsce ustępujących lub odwołanych członków Rady powinni być powołani nowi członkowie przez grupowe zebranie rodziców.
§ 4. W uzasadnionych przypadkach, na wniosek rady pedagogicznej zebranie ogólne rodziców może rozwiązać dotychczasową Radę Rodziców przed upływem jej kadencji i zobowiązać dyrektora do zorganizowania wyborów nowej Rady Rodziców.
§ 5. Członkowie Rady Rodziców pełnią swoje funkcje honorowo.
§ 6. Jako organizacja wewnątrz przedszkolna Rada Rodziców prowadzi swoją działalność w ścisłym porozumieniu z dyrektorem przedszkola.
§ 7. Rada Rodziców może gromadzić środki finansowe pochodzące z dobrowolnych składek, darowizn i dotacji na wyodrębnionym koncie bankowym. Fundusze te mogą być użyte na cele określone w par. 2 i 8, na podstawie preliminarza na dany rok szkolny przyjętego przez plenum Rady Rodziców.
§ 8. Rada Rodziców współdziała z przedszkolem i udziela mu pomocy w zakresie:
–szerzenia wśród rodziców wiedzy pedagogicznej,
–organizowania pomocy wychowawczo-dydaktycznej i materialnej dla sierot i innych dzieci, które mają trudne warunki bytowe,
–organizowania wycieczek i innych imprez dla dzieci,
–zaspokajania potrzeb materialnych przedszkola,
–pomoc w organizowaniu prac użytecznych dla przedszkola i środowiska.
§ 9. Działalność Rady powinna być zgodna z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego, zarządzeniami dyrektora przedszkola i uchwałami rady pedagogicznej.
§ 10.Podstwaową komórką Rady Rodziców jest rada grupowa. Składa się ona z trzech osób wybieranych w głosowaniu jawnym, na zebraniu grupowym.
Szczegółowe terminy zebrań wyborczych poszczególnych grup ustala dyrektor przedszkola. Z początkiem roku szkolnego /w drugim roku kadencji/:
1.rozwiązuje się Rady Rodziców grup najstarszych, których dzieci opuściły przedszkole,
2.dokonuje się wyborów Rad Rodziców w grupach najmłodszych,
3.pozostałe dotychczasowe Rady grupowe stają się Radami następnej grupy,
4.dokonuje się uzupełniających wyborów w tych radach, których skład został zdekompletowany.
§ 11. Radę Rodziców przedszkola tworzą po 2 przedstawicieli grupowych Rad Rodziców oraz dyrektor przedszkola.
§ 12. Rada Rodziców na pierwszym posiedzeniu organizacyjnym wybiera prezydium. W skład prezydium wchodzą: przewodniczący, 2 członków prezydium oraz dyrektor przedszkola.
§ 13. Prezydium wykonuje uchwały ogólnego zebrania rodziców oraz prowadzi prace bieżące.
W miarę potrzeb Rada Rodziców może organizować spośród swoich członków komisje. Do prac w tych komisjach mogą być powoływani również rodzice spoza Rady Rodziców.
§ 14. Najwyższym wyrazicielem woli rodziców jest zebranie ogólne.
Do jego zadań należy:
-wybór członków Rady Rodziców przedszkola,
-wybór komisji rewizyjnej,
–przyjęcie informacji z działalności Rady Rodziców.
§ 15. Zebrania Rady Rodziców przedszkola i prezydium odbywają się w miarę potrzeb.
§ 16. Uchwały wszystkich zebrań zapadają większością głosów. Jeżeli uchwała jest sprzeczna z obowiązującymi przepisami, dyrektor przedszkola zawiesza ją i w ciągu 7 dni przedstawia sprawę do arbitrażu – do decyzji władz sprawujących bezpośredni nadzór nad przedszkolem.
§ 17. Dokumentacja z pracy Rady Rodziców przechowywana jest u dyrektora przedszkola, dokumentacja Rad grupowych u nauczycielek grup.
§ 18. Wszelkie ruchomości i urządzenia zakupione z funduszy Rady Rodziców stanowią własność przedszkola i podlegają inwentaryzacji.
Regulamin Rady Rodziców Miejskiego Przedszkola nr 8 został przyjęty
w dniu 28 września 2000r. w głosowaniu jawnym.
metryczka
Wytworzył: Sławomira Lewandowska (28 września 2000)
Opublikował: Teresa Pieńkos (16 marca 2004, 10:23:48)
Ostatnia zmiana: Teresa Pieńkos (22 marca 2004, 22:55:10)
Zmieniono: korekta
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 2568