statut | kompetencje | majątek | finanse | struktura organizacyjna
prowadzone sprawy | rejestry, ewidencja i archiwa | informacje nieujawnione
oświadczenia majątkowe | dostępność | raport dostępności
Zarządzenie Dyrektora
prowadzone sprawy | rejestry, ewidencja i archiwa | informacje nieujawnione
oświadczenia majątkowe | dostępność | raport dostępności
Zarządzenie Dyrektora
Rada Rodziców
Kompetencje i zadania Rady Rodziców zostały określone w statucie Miejskiego Przedszkola Nr 10 w § 15. Poniżej dodatkowo przedstawiono regulamin Rady Rodziców.
REGULAMIN RADY RODZICÓW
MIEJSKIEGO PRZEDSZKOLA NR 10 W PŁOCKU
Postanowienia ogólne
§ 1
1. Rada Rodziców jest samorządnym organem działającym na terenie przedszkola, współdziałającym z Radą Pedagogiczną i Dyrektorem przedszkola. Stanowi reprezentację ogółu rodziców wychowanków.
2. Rada Rodziców uchwala regulamin swojej działalności, który nie może być sprzeczny ze statutem przedszkola, w którym określa wewnętrzną strukturę i tryb pracy rady, oraz szczegółowy tryb przeprowadzania wyborów do rady rodziców oraz przedstawicieli oddziałowych.
Cele i kompetencje
§ 2
Celem współpracy, o której mowa w § 1 jest:
1. Spójne oddziaływanie na dzieci przez rodzinę i przedszkole w procesie wychowania, nauczania i opieki zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi i zdrowotnymi.
2. Doskonalenie organizacji wychowania, nauczania i opieki w przedszkolu, rodzinie i środowisku.
3. Upowszechnianie wśród rodziców wiedzy o wychowaniu i funkcjach opiekuńczo-wychowawczych rodziny.
4. Pozyskiwanie rodziców do czynnego udziału w realizacji zadań wychowawczych, opiekuńczych i dydaktycznych przedszkola oraz udzielanie w tym zakresie pomocy przedszkolu.
5. Tworzenie właściwej atmosfery i warunków materialnych do funkcjonowania placówki.
Kompetencje Rady Rodziców:
§ 3
1. Opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania placówki, o którym mowa w art. 56 ust. 2 ustawy Prawo oświatowe.
2. Opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez dyrektora przedszkola.
3. Rada rodziców może występować do dyrektora i innych organów przedszkola, organu prowadzącego przedszkole oraz organu sprawującego nadzór pedagogiczny z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach przedszkola.
Tryb powoływania i odwoływania członków Rady Rodziców
§ 4
1. Członkowie Rady Rodziców powoływani są na pierwszym zebraniu rodziców.
2. W skład Rady Rodziców wchodzą- po jednym przedstawicielu rad oddziałowych, wybranych w tajnych wyborach przez zebranie rodziców dzieci danego oddziału
3. W wyborach jedno dziecko reprezentuje jeden rodzic. Wybory przeprowadza się na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym.
4. Rada Rodziców składa się z Przewodniczącego, Skarbnika oraz Członków , którzy są przedstawicielami rodziców z poszczególnych grup.
5. Działalnością Rady Rodziców kieruje przewodniczący.
6. Wybór nowych członków Rady Rodziców w ciągu roku szkolnego może odbywać się na zasadzie:
1) indywidualnego zgłoszenia osoby zainteresowanej uczestnictwem w pracach rady,
2) propozycji członków Rady Rodziców, rodziców lub dyrektora
7. Odstąpienie od udziału w działalności Rady Rodziców może nastąpić w drodze:
1) złożenia rezygnacji, która wymaga akceptacji Rady,
2) odwołania na wniosek rodziców lub członków Rady po uprzednim przegłosowaniu zwykłą większością głosów.
§ 5
Posiedzenia Rady Rodziców są organizowane z inicjatywy przewodniczącego, na wniosek członków Rady, dyrektora przedszkola, Rady Pedagogicznej oraz organu prowadzącego przedszkole.
Zadania członków Rady Rodziców
§ 6
1. Zadania Przewodniczącego Rady Rodziców:
1 ) Kierowanie całokształtem prac Rady Rodziców.
2 ) Opracowanie projektu planu pracy z uwzględnieniem zadań wynikających
z planu pracy przedszkola wraz z planem finansowym na dany rok
szkolny, jeśli Rada zdecyduje o gromadzeniu środków
finansowych.
3 ) Współdziałanie ze wszystkimi członkami Rady Rodziców,
włączanie ich do realizacji planu pracy.
4) Zwoływanie i prowadzenie zebrań Rady Rodziców.
5) Przekazywanie dyrektorowi przedszkola opinii i postulatów Rady
Rodziców dotyczących działalności przedszkola.
2. Zadania Skarbnika Rady Rodziców: w wypadku, gdy Rada Rodziców podejmie decyzję o gromadzeniu środków finansowych:
1) Czuwanie nad rytmiczną realizacją planu finansowego i prawidłowym oraz celowym gospodarowaniem funduszami Rady Rodziców.
2) Sprawdzanie na bieżąco dokumentów finansowych Rady, kontrolowanie prawidłowości oraz zatwierdzanie ich do wypłaty.
Zasady działalności finansowej Rady Rodziców
§ 7
1. 1. Rada Rodziców może gromadzić środki finansowe pochodzące z dobrowolnych składek rodziców, darowizn i dotacji na wyodrębnionym koncie bankowym rady rodziców. Do założenia i likwidacji tego rachunku oraz dysponowania funduszami są uprawnione osoby posiadające pisemne upoważnienie udzielone przez radę rodziców. Fundusze te mogą być użyte na cele wg. przyjętego preliminarza na dany rok szkolny.
2. W celu wspierania działalności statutowej przedszkola Rada może gromadzić
fundusze z innych źródeł.
3.Pieniądze przyjmowane są na zbiorcze listy grup stanowiące druk ścisłego zarachowania.
§ 8
1. Rada Rodziców wyraża swoje stanowisko w formie uchwał podejmowanych
zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków.
2. Dyrektor przedszkola wstrzymuje wykonanie uchwał, o których mowa w
ust.1 niezgodnych z przepisami prawa i podejmuje kroki stosownie do art.41
ust.3 ustawy o systemie oświaty.
Postanowienia końcowe
§ 9
1. Kadencja Rady Rodziców trwa 1 rok.
2. W skład Rady Rodziców nowej kadencji mogą wchodzić osoby
będące członkami Rady w latach poprzednich.
3. Przewodniczący Rady Rodziców lub upoważniona osoba przekazuje przewodniczącemu nowej Rady wszystkie sprawy związane z działalnością Rady Rodziców.
4. Decyzja dotycząca ewentualnych zmian w regulaminie Rady Rodziców może być podjęta większością głosów członków obecnych na zebraniu Rady.
5. Zebrania Rady Rodziców zwołuje i prowadzi przewodniczący.
W zebraniu powinna uczestniczyć co najmniej połowa członków.
6. Prowadzący zebranie zaprasza do udziału w zebraniu ( z głosem doradczym) dyrektora przedszkola i ewentualnie innych członków Rady Pedagogicznej.
7. Zebrania Rady Rodziców są protokołowane i stanowią dokumentację placówki.
8. Protokół z posiedzenia sporządza osoba wskazana przez prowadzącego zebranie.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 03.10.2017r.
metryczka
Wytworzył: Dyrektor (10 maja 2018)
Opublikował: Iwona Rugieł (16 marca 2004, 11:11:59)
Ostatnia zmiana: Iwona Rugieł (10 maja 2018, 09:36:33)
Zmieniono: rr
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 2594