prowadzone sprawy | rejestry, ewidencje, archiwa | informacje nieudostepniane
oświadczenie majątkowe | dostępność | Zarządzenie Dyrektora
Rada Pedagogiczna
Kompetencje i zadania Rady Pedagogicznej zostały określone w Statucie Miejskiego Przedszkola nr 19 w § 3 ust. 5
Poniżej przedstawiony jest regulamin Rady Pedagogicznej
REGULAMIN RADY PEDAGOGICZNEJ
MIEJSKIEGO PRZEDSZKOLA NR 19 W PŁOCKU
§1.
Regulamin opracowano na podstawie ustawy z dnia 7 września 1991r. O systemie oświaty jako integralną część Statutu Miejskiego przedszkola nr 19 w Płocku.
§2.
Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem przedszkola realizującym zadania wynikające ze statutu oraz innych regulaminów przedszkola.
Na swoich plenarnych i nadzwyczajnych posiedzeniach rada – w formie uchwał – zatwierdza, opiniuje i wnioskuje w sprawach związanych z działalnością dydaktyczną, wychowawczą, opiekuńczą i organizacyjna przedszkola.
W skład rady wchodzą : dyrektor jako przewodniczący, nauczyciele pełnozatrudnieni i niepełnozatrudnieni – jako jej członkowie.
§3.
W zebraniach rady lub określonych punktach programu tych zebrań mogą uczestniczyć z głosem doradczym, zaproszeni w imieniu rady przez przewodniczącego :
- lekarz przedszkolny, lekarz stomatolog, pielęgniarka, asystent medyczny,
- przedstawiciele organizacji społecznych i związkowych działających na terenie przedszkola,
- przedstawiciele rady rodziców,
- pracownicy administracji i obsługi przedszkola.
§4.
Do podstawowych zadań rady należy :
- planowanie i organizowanie pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej,
- okresowe i roczne analizowanie i ocenianie realizacji procesu wychowawczo – dydaktycznego i opieki oraz organizacyjnych i materialnych warunków pracy przedszkola,
- kształtowanie postaw obywatelskich, etycznych i zawodowych swych członków zgodnie z Konstytucją RP i Powszechna Deklaracja Praw Człowieka,
- organizowanie wewnętrznego samokształcenia i upowszechnianie nowatorstwa pedagogicznego,
- współpraca z rodzicami i opiekunami dzieci.
§5.
Rada na posiedzeniu plenarnym zatwierdza :
- roczny plan pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej przedszkola,
- wnioski zespołów przedmiotowych, stałych i doraźnych komisji powoływanych przez radę,
- propozycje prowadzenia w przedszkolu eksperymentów dydaktycznych i pedagogicznych, programy autorskie,
- przedszkolne regulaminy o charakterze wewnętrznym,
- tematykę wewnętrznego samokształcenia,
- program i warunki prowadzenia, na wniosek rodziców, zajęć nadobowiązkowych, program i plan pracy z dziećmi.
§6.
Na posiedzeniu plenarnym rada opiniuje :
- tygodniowy rozkład zajęć,
- wnioski dyrektora dotyczące organizacji pracy przedszkola,
- plan finansowy przedszkola oparty na przyznanych przedszkolu limitach,
- wnioski o przyznanie nauczycielom i pracownikom przedszkola odznaczeń, nagród oraz innych form uznania,
- wnioski nauczycieli o podjęcie pracy w godzinach ponadwymiarowych w wymiarze większym niż ½ obowiązującego wymiaru zajęć,
- propozycje przyznania nauczycielom stałych prac i zajęć związanych bezpośrednio z organizacją procesu dydaktyczno – wychowawczego i opiekuńczego w ramach przysługującego nauczycielom wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowych, odpłatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych,
- kandydatów do powierzenia im funkcji dyrektora i wicedyrektora.
§7.
Rada ma prawo do :
- występowania z wnioskami w sprawie doskonalenia organizacji pracy i wychowania oraz w sprawach oceny pracy nauczyciela.
§8.
Organ bezpośrednio nadzorujący przedszkole po otrzymaniu uchwały w sprawie wotum nieufności wobec dyrektora wraz z jej pismem uzasadniającym, przeprowadza postępowanie wyjaśniające, którego wyniki przedstawia radzie pedagogicznej na zebraniu plenarnym.
§9.
Rada może zgłosić, spośród swoich członków pełnozatrudnionych, kandydatów do powierzenia im funkcji kierowniczych w przedszkolu.
- Rada może wystąpić z wnioskiem do organu bezpośrednio nadzorującego, o ogłoszenie konkursu na dyrektora.
- Zasady przeprowadzenia konkursu na dyrektora uzgadniane są z rada pedagogiczną.
§10.
Przewodniczącym rady jest z urzędu dyrektor przedszkola, który jest zobowiązany do :
- realizacji uchwał rady,
- tworzenia atmosfery życzliwości i zgodnego współdziałania wszystkich członków rady w podnoszeniu poziomu dydaktycznego, wychowawczego i opiekuńczego przedszkola,
- oddziaływanie na postawę nauczyciela, pobudzania go do twórczej pracy i podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
- dbania o autorytet rady pedagogicznej, ochrony praw i godności nauczycieli,
- zapoznawania rady z obowiązującymi przepisami prawa przedszkolnego oraz omawiania trybu i form ich realizacji,
- analizowania stopnia realizacji uchwał rady.
§11.
Członek rady jest zobowiązany do :
- współtworzenia atmosfery życzliwości, koleżeństwa i zgodnego współdziałania wszystkich członków rady,
- przestrzegania postanowień prawa przedszkolnego oraz wewnętrznych zarządzeń dyrektora,
- czynnego uczestniczenia we wszystkich zebraniach i pracach rady i jej komisji do których został powołany oraz w wewnętrznym samokształceniu,
- realizowania uchwał rady także wtedy, kiedy zgłosił do nich swoje zastrzeżenia,
- składania przed radą sprawozdań z wykonania przydzielonych zadań,
- przestrzegania tajemnicy obrad rady.
§12.
Organizacja pracy rady :
- rada wykonuje swoje zadania zgodnie z rocznym planem pracy przedszkola,
- rada obraduje na zebraniach plenarnych i w powoływanych przez siebie komisjach nadzwyczajnych,
- zebrania rady organizuje się po godzinach pracy z dziećmi.
§13.
1. Zebrania rady mogą być organizowane z inicjatywy dyrektora, organu bezpośrednio nadzorującego przedszkole lub co najmniej 1/3 członków rady.
2. O zebraniu nadzwyczajnym rady dyrektor powiadamia członków rady przynajmniej 3 dni przed jej terminem.
3.Zebrania plenarne rady organizowane są przed rozpoczęciem roku szkolnego, w połowie roku, po zakończeniu rocznych zajęć przedszkolnych oraz w miarę potrzeb.
§14.
Zasady i tryb podejmowania uchwał :
- uchwały podjęte na zebraniach plenarnych są prawomocne, jeżeli zostały podjęte zwykłą większością głosów przy udziale co najmniej 2/3 liczby członków rady,
- uchwały podjęte na nadzwyczajnych posiedzeniach rady są prawomocne, jeżeli zostały podjęte zwykła większością głosów przy udziale co najmniej ½ liczby członków rady.
§15.
Organizacja wewnętrzna rady pedagogicznej :
- rada powołuje, w zależności od potrzeb, stałe lub doraźne zespoły i komisje, których działalność może dotyczyć wybranych zagadnień statutowej działalności przedszkola i pracy nauczycieli,
- pracą zespołu, komisji kieruje przewodniczący powołany przez radę lub komisje na wniosek przewodniczącego rady,
- komisja, zespół składa na zebraniu plenarnym sprawozdanie z wyników swojej pracy, formułują opinie lub wnioski do zatwierdzenia przez radę.
§16.
Nieobecność na posiedzeniu rady :
- członkowie rady usprawiedliwiają swoja nieobecność na posiedzeniu rady jej przewodniczącemu,
- nieusprawiedliwiona nieobecność członka rady na jej posiedzeniu należy traktować jako nieobecność w pracy z wszystkimi tego konsekwencjami.
§17.
Dokumentacja pracy rady :
- z zebrania rady oraz z zebrania jej komisji sporządza się protokół i w terminie 7 dni od daty zebrania wpisuje się go do księgi protokołów rady lub księgi protokołów komisji, treści obrad zapisuje się wg poniższych zasad :
- po dyskusji ustalono, że ...
- po dyskusji, w której zabrał głos ... osób, ustalono, że ...
- po dyskusji, w której głos zabrali ... ustalono, że ...
- dyskusja nad ... przebiegała w następujący sposób : Pan A.... powiedział, że Pan B.... powiedział, że ... itd. Aż do wyczerpania listy mówców. Po czym na podstawie głosowania jawnego, ustalono, że ... Wynik głosowania : ... osób „za”, ... osób „przeciw”, ... osób wstrzymało się od głosu.
- po dyskusji ustalono, że ...
- protokół zebrania rady wraz z listą obecności jej członków podpisuje przewodniczący obrad i protokolant,
- członkowie rady zobowiązani są w terminie do 14 dni od dnia sporządzenia protokołu do zapoznania się z jego treścią i zgłoszenia ewentualnych poprawek przewodniczącemu obrad. Rada na następnym zebraniu decyduje o wprowadzeniu ewentualnych poprawek do protokołu,
- podstawowym dokumentem działalności rady, komisji są książki protokołów. Zasznurowaną, opieczętowaną i podpisaną przez dyrektora księgę zaopatruje się klauzulą : „ Księga zawiera ... stron i obejmuje okres pracy pedagogicznej, komisji od dnia ... do dnia...” ,
- księgi protokołów należy udostępniać na terenie przedszkola jej nauczycielom, upoważnionym nauczycielom zatrudnionym w organach nadzorujących przedszkole, upoważnionym przedstawicielom związków zawodowych zrzeszających nauczycieli,
- protokół należy sporządzić według poniższej struktury :
- Tytuł – np. Protokół z plenarnego posiedzenia rady pedagogicznej w dniu ...
- Ustalenia formalne – np. „W posiedzeniu brało udział ... członków Rady Pedagogicznej według listy obecności, stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu, a także zaproszeni goście w osobach ... . Ustalono, że quorum do podejmowania prawomocnych decyzji, wynoszące ... członków, zostało przekroczone. Zwykła większość głosów do podejmowania ważnych uchwał wynosi ...
- Przebieg obrad :
- Tytuł – np. Protokół z plenarnego posiedzenia rady pedagogicznej w dniu ...
- osoba prowadząca obrady,
- przyjęto następujący porządek obrad : odnotować na czyj wniosek i o jaki punkt rozszerzono lub zmniejszono porządek obrad,
- zapis treści obrad i przyjętych rozstrzygnięć, jak wnioski, uchwały i oceny
- kolejno według punktów porządku obrad, np.. :
Ad. 1 : ..........
Ad. 2 : ..........
Ad.3 : ........... itd.
- odnotowanie przebiegu zebrania po wyczerpaniu porządku obrad / wolne wnioski,
- zapis końcowy / np. „ na tym przewodniczący obrad zakończył zebranie”, ewentualnie wpisać godzinę zakończenia obrad.
Niniejszy regulamin Rada Pedagogiczna uchwaliła na posiedzeniu plenarnym dnia 1 września 1997.
metryczka
Wytworzył: Rada Pedagogiczna (1 września 1997)
Opublikował: Jadwiga Urbaniak (19 marca 2004, 11:58:38)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2334