prowadzone sprawy | rejestry, ewidencje, archiwa | informacje nieudostepniane
oświadczenie majątkowe | dostępność | Zarządzenie Dyrektora
Rada Rodziców
Kompetencje i zadania Rady Rodziców zostały określone w statucie Miejskiego Przedszkola nr 19
w § 3 ust. 6
Poniżej przedstawiono regulamin Rady Rodziców .
REGULAMIN RADY RODZICÓW
MIEJSKIEGO PRZEDSZKOLA NR 19 W PŁOCKU
I POSTANOWIENIA OGÓLNE
Rada rodziców jest organem działającym na terenie przedszkola . Stanowi reprezentację rodziców dzieci uczęszczających do Miejskiego Przedszkola nr 19 w Płocku ul. Słowackiego 27 .
II CELE I ZADANIA
Zadaniem Rady Rodziców jest :
1. Współdziałanie z przedszkolem w celu jednolitego oddziaływania na dzieci przez rodzinę i przedszkole w procesie opiekuńczym , wychowawczym i dydaktycznym .
2. Uczestniczenie w życiu przedszkola przyczyniające się do ciągłego podnoszenia pracy placówki i zaspakajania potrzeb dzieci .
3. Prezentowania wobec dyrektora i rady pedagogicznej opinii rodziców we wszystkich istotnych sprawach dotyczących działalności przedszkola .
4. Przekazywanie rodzicom dzieci uczęszczających do przedszkola informacji o udzielanej pomocy na rzecz placówki oraz działalności finansowej rady rodziców.
III TRYB POWOŁYWANIA I ODWOŁYWANIA CZŁONKÓW
1. Członkowie rady rodziców są powoływani na pierwszym zebraniu ogólnym rodziców.
2. Rada rodziców powinna składać się z co najmniej dwóch reprezentantów z każdej grupy .
3. Działalnością rady rodziców kieruje przewodniczący , który wybierany jest na pierwszym posiedzeniu .
4. Odstąpienie od udziału w działalności rady może nastąpić w drodze :
- złożenia rezygnacji
-odwołania na wniosek rodziców lub członków rady po uprzednim przegłosowaniu zwykłą większością głosów .
IV ZASADY DZIAŁALNOŚCI RADY RODZICÓW
1. Rada Rodziców na pierwszym posiedzeniu w danym roku szkolnym uchwala regulamin swojej działalności oraz wybiera przewodniczącego .
2. Zebrania rady są protokołowane i stanowią dokumentacje placówki .
3. W celu wspierania działalności statutowej przedszkola , rada rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł .
4. Fundusze rady mogą być przeznaczone na zakup zabawek , pomocy dydaktycznych , wyposażenia przedszkola , opłacania koncertów , teatrzyków , wycieczek , imprez okolicznościowych i upominków dla dzieci .
5. Rada rodziców ustala preliminarz wydatków .
6. Rada może upoważnić dyrektora przedszkola do dysponowania funduszem zgodnie z ustalonym preliminarzem .
metryczka
Wytworzył: Rada Rodziców (10 września 2003)
Opublikował: Jadwiga Urbaniak (19 marca 2004, 12:06:05)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2687