rejestry, ewidencje, archiwa | prowadzone sprawy | informacje nieudostepniane
oświadczenia majątkowe | dostępność | Zarządzenia Dyrektora
Regulamin Rady Pedagogicznej
REGULAMIN RADY PEDAGOGICZNEJ
MIEJSKIEGO PRZEDSZKOLA NR 17
Z ODDZIAŁEM SPECJALNYM W PŁOCKU
I. Postanowienia wstępne
§ 1
1.Regulamin określa cele, zadania i organizację Rady Pedagogicznej w przedszkolach publicznych.
2.Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem przedszkola w zakresie realizacji jej statutowych zadań dotyczących kształcenia, wychowania i opieki.
3.Rada Pedagogiczna w formie uchwał zatwierdza, opiniuje i wnioskuje w sprawach związanych z bieżącą działalnością dydaktyczną, wychowawczą, opiekuńczą i organizacją placówki.
II. Skład i struktura Rady Pedagogicznej
§ 2
1.W skład Rady Pedagogicznej wchodzą:
a. dyrektor jako przewodniczący
b. nauczyciele jako członkowie
§ 3
1.W zebraniach Rady Pedagogicznej lub w określonych punktach porządku tych zebrań mogą uczestniczyć z głosem doradczym zaproszeni przez przewodniczącego, za zgodą lub na wniosek Rady następujący goście:
a. doradca metodyczny,
b. przedstawiciele poradni psychologiczno-pedagogicznej,
c. przedstawiciele poradni zdrowia,
d. przedstawiciele poradni terapeutycznej,
e. przedstawiciele organizacji związkowych,
f. przedstawiciele rodziców danej grupy lub rady rodziców,
g. przedstawiciele organu prowadzącego,
h. przedstawiciele organu nadzorującego,
i. pracownicy administracji i obsługi placówki,
j. inne osoby, jeżeli rada uzna ich obecność za celową lub potrzebną.
III. Cele, zadania i kompetencje
§ 4
1.Rada Pedagogiczna jest organem współ kierującym placówką, mającym na celu:
a. dbanie o jakość placówki poprzez:
- tworzenie koncepcji pracy pedagogicznej przedszkola,
- współdecydowanie o kierunku rozwoju oraz aktywny udział w mierzeniu jakości pracy przedszkola;
b. wspomaganie rodziny w wychowaniu dziecka i upowszechnianie wiedzy o jego rozwoju.
§ 5
Do podstawowych zadań Rady Pedagogicznej należy:
1.planowanie i organizowanie pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej; jej analizowanie, ocenianie i wnioskowanie,
2. analizowanie i ocenianie organizacyjnych, materialnych warunków pracy przedszkola,
3. upowszechnianie nowatorstwa pedagogicznego, innowacji i eksperymentów,
4. organizowanie wewnętrznego doskonalenia zawodowego,
5. przygotowanie projektu statutu lub jego zmian,
6. planowanie i organizowanie współpracy z rodzicami i opiekunami dzieci.
§ 6
Rada opracowuje i zatwierdza:
1. program rozwoju placówki,
2.innowacje, eksperymenty pedagogiczne i badania naukowe, które mają być prowadzone na terenie placówki,
3.statut placówki,
4.organizację wewnętrznego doskonalenia zawodowego,
5.plan doskonalenia zawodowego nauczycieli,
6.terminarz spotkań Rady w danym roku szkolnym,
7.regulaminy przedszkolne o charakterze wewnętrznym.
§ 7
Rada opiniuje:
1.organizację pracy przedszkola, w tym tygodniowy rozkład zajęć,
2.projekt planu finansowego placówki,
3.wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień,
4. propozycje dyrektora w sprawie przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
§ 8
Rada wnioskuje w sprawach:
1.doskonalenia organizacji pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej,
2.oceny pracy nauczyciela,
3.dotyczących odwołania nauczyciela z funkcji dyrektora.
§ 9
Przewodniczący Rady jest zobowiązany do:
1.prowadzenia i przygotowania zebrań rady,
2.powiadamiania wszystkich jej członków o terminie i porządku zebrania zgodnie z zatwierdzonym przez Radę terminarzem jej spotkań,
3.przedstawienia nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym ogólnych wniosków wynikających ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego,
4.realizacji uchwał,
5.tworzenia atmosfery życzliwości i zgodnego współdziałania wszystkich jej członków w celu podnoszenia jakości pracy placówki,
6.oddziaływania na postawę nauczycieli, pobudzania ich do twórczej pracy i podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
7.zapoznawania na bieżąco z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego i związanego z działalnością placówki,
8.informowania na bieżąco o działalności placówki i jakości jej pracy.
IV. Organizacja pracy
§ 10
1.Rada wykonuje swoje zadania zgodnie z zatwierdzonymi programami, planami, regulaminami i terminarzem.
2.Rada obraduje na zebraniach plenarnych, które mogą być realizowane z inicjatywy dyrektora, organu prowadzącego lub 1/3 członków rady, przed rozpoczęciem roku szkolnego, w jego połowie i na zakończenie.
3.Pozostałe spotkania odbywają się zgodnie z terminarzem i bieżącymi potrzebami placówki.
V. Tryb podejmowania uchwał
§ 11
1.Uchwały Rady są podejmowane zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy jej członków.
2.Uchwały Rady obowiązują wszystkich pracowników przedszkola.
3.Dyrektor placówki wstrzymuje wykonanie uchwał niezgodnych z przepisami prawa. O wstrzymaniu uchwały niezwłocznie powiadamia organ prowadzący i organ sprawujący nadzór pedagogiczny. Organ sprawujący nadzór pedagogiczny w porozumieniu z organem prowadzącym uchyla uchwałę w przypadku stwierdzenia jej niezgodności z prawem.
4.Rozstrzygnięcie organu sprawującego nadzór pedagogiczny jest ostateczne.
VI. Sposób dokumentowania działalności i posiedzeń
§ 12
1.Zebrania Rady są protokołowane. Protokół z każdego posiedzenia jest sporządzany w terminie 7 dni i wpisany do księgi protokołów .
2.Protokół zebrania podpisuje przewodniczący i protokolant wyznaczony na pierwszym w danym roku szkolnym posiedzeniu Rady przez przewodniczącego, przy aprobacie Rady. Może być także sporządzany przez kolejno wyznaczanych członków Rady.
3.Członkowie Rady zobowiązani są w terminie 14 dni od sporządzenia protokołu do zapoznania się z jego treścią i zgłoszenia ewentualnych poprawek przewodniczącemu. Na następnym spotkaniu Rada decyduje o wprowadzeniu do protokołu zgłoszonych poprawek.
§ 13
1.Podstawowym dokumentem działania Rady jest książka protokołów. Zasznurowaną, opieczętowaną i podpisaną przez dyrektora księgę opatruje się klauzulą “Księga zawiera ..... stron i obejmuje okres pracy od dnia ..... do dnia .....
2.Księga protokołów może być udostępniona do wglądu (tylko na terenie placówki):
a. wszystkim członkom Rady,
b. wyznaczonym przedstawicielom organu prowadzącego i sprawującego nadzór pedagogiczny,
c. innym osobom po podjęciu stosownej uchwały przez Radę.
VII. Prawa i obowiązki członków Rady
§ 14
Członkowie Rady są zobowiązani do:
1.rzetelnego realizowania zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych wynikających ze statutowych funkcji placówki,
2.czynnego uczestniczenia we wszystkich zebraniach i pracach Rady,
3.udziału w wewnętrznym doskonaleniu i rozwijaniu własnych umiejętności zawodowych poprzez podnoszenie kwalifikacji i samokształcenie,
4.przestrzegania prawa oświatowego i zarządzeń dyrektora,
5.przestrzegania i realizowania uchwał Rady, także wtedy, gdy zgłosił swoje zastrzeżenia lub głosował przeciwko uchwale,
6.składania przed Radą sprawozdań z przydzielonych zadań,
7.nie ujawniania poruszanych na posiedzeniu Rady spraw, które mogą naruszyć dobro osobiste dzieci lub rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników przedszkola.
§ 15
Członkowie Rady mają prawo do:
1.zgłaszania wniosków uzasadnionych podnoszeniem jakości pracy placówki,
2.wniesienia punktu do porządku posiedzenia Rady,
3.pełnej informacji z zakresu zarządzania i gospodarki finansowej placówki.
VIII. Postanowienia końcowe
§ 16
1.W realizacji swych zadań Rada współpracuje z funkcjonującymi w placówce organami kolegialnymi rodziców.
§ 17
1.Rada wybiera spośród swoich członków przedstawicieli do reprezentowania jej na zewnątrz.
§ 18
1.Działalność Rady jest zgodna z obowiązującym prawem.
§ 19
1.Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
metryczka
Wytworzył: Rada Pedagogiczna (14 września 2000)
Opublikował: Bożena Kijek (25 marca 2004, 11:50:31)
Ostatnia zmiana: Bożena Kijek (25 marca 2004, 12:30:49)
Zmieniono: poprawa daty
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 2261