Kompetencje Rady Rodziców

Kompetencje i zadania Rady Rodziców zostały określone w statucie Miejskiego Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi nr 3 w Płocku w § 3 ust. 6.

Poniżej przedstawiony jest regulamin Rady Rodziców.

 

REGULAMIN DZIAŁALNOŚCI RADY RODZICÓW

Miejskiego Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi Nr 3 w Płocku

przy ul. Gałczyńskiego 7

§ 1

Postanowienia ogólne

  1. Rada Rodziców jest organem działającym na terenie przedszkola.

    Stanowi reprezentację rodziców dzieci uczęszczających do Miejskiego Przedszkola Nr 3 w Płocku przy ul. Gałczyńskiego 7 .

  2. Działalność Rady Rodziców powinna być zgodna z obowiązującymi przepisami władz prowadzących przedszkole, zarządzeniami dyrektora przedszkola, uchwałami Rady Pedagogicznej.

  3. Uchwały wszystkich zebrań (z ogólnym zebraniem rodziców włącznie) zapadają większością głosów. Jeżeli uchwała jest sprzeczna z obowiązującymi przepisami, dyrektor przedszkola zawiesza ją i w ciągu 7 dni przedstawia sprawę do decyzji władz sprawujących bezpośredni nadzór nad przedszkolem.

  4. Członkowie Rady Rodziców pełnią swoje funkcje honorowo.

§ 2

Cele i zadania

Rada Rodziców jest organizacją powołaną do:

  1. Współdziałania z przedszkolem i udzielania mu pomocy w celu:

  • jednolitego oddziaływania na dzieci przez rodzinę i przedszkole w procesie opiekuńczym, wychowawczym i dydaktycznym;

  • szerzenia wśród rodziców wiedzy pedagogicznej;

  • uświadamiania rodzicom konieczności regularnego posyłania dzieci do przedszkola, zapewniania im w domu odpowiedniej atmosfery wychowawczej i warunków do prawidłowego rozwoju;

  • oddziaływania na rodziców, którzy zaniedbują swoje obowiązki w stosunku do dzieci lub wykazują niewłaściwe postawy rodzicielskie;

  • organizowania pomocy wychowawczo-dydaktycznej, opiekuńczej i materialnej dla dzieci z rodzin biednych, patologicznych i innych;

  • utrzymania na należytym poziomie warunków higieniczno-sanitarnych placówki;

  • pomagania w organizowaniu prac użytecznych dla przedszkola i środowiska;

  • zaspakajania potrzeb materialnych przedszkola.

  1. Uczestniczenia w życiu przedszkola przyczyniającego się do ciągłego podnoszenia efektywności pracy placówki i zaspokajania potrzeb dzieci.

  2. Prezentowania wobec dyrektora placówki i Rady Pedagogicznej opinii rodziców we wszystkich istotnych sprawach dotyczących pracy nauczycieli i działalności przedszkola.

  3. Przekazywania rodzicom dzieci uczęszczających do przedszkola informacji o udzielanej pomocy na rzecz placówki oraz działalności finansowej Rady Rodziców.

§ 3

Tryb powoływania i odwoływania członków Rady Rodziców

  1. Członkowie Rady Rodziców powoływani są na pierwszym zebraniu ogólnym rodziców.

  2. Podstawową komórką Rady Rodziców jest grupowa rada rodziców. Składa się ona z trzech osób, wybieranych w głosowaniu jawnym, na ogólnym zebraniu w poszczególnych oddziałach. Z początkiem nowego roku szkolnego:

  • rozwiązuje się rady rodziców grup przedszkolnych, z których dzieci opuściły przedszkole;

  • dokonuje się wyboru rad rodziców w grupach dzieci najmłodszych i nowo utworzonych;

  • pozostałe rady nadal pełnią swoją funkcję;

  • dokonuje się uzupełnienia wyboru w tych radach, których skład został zdekompletowany.

  1. Rada Rodziców składa się z przewodniczącego, wiceprzewodniczącego, skarbnika oraz członków, którzy są przedstawicielami rodziców z poszczególnych grup wiekowych.

  2. Działalnością Rady Rodziców kieruje przewodniczący.

  3. Osoby wymienione w pkt. 3 wybierane są spośród członków Rady Rodziców na pierwszym posiedzeniu.

  4. Wybór nowych członków Rady Rodziców w ciągu roku szkolnego może odbywać się na zasadzie:

  • indywidualnego zgłoszenia osoby zainteresowanej uczestnictwem w pracach Rady,

  • propozycji członków Rady Rodziców, rodziców bądź dyrektora.

  1. Odstąpienie od udziału w działalności Rady Rodziców może nastąpić w drodze:

  • złożenia rezygnacji, która wymaga akceptacji Rady Rodziców,

  • odwołania na wniosek rodziców lub członków Rady po uprzednim przegłosowaniu zwykłą większością głosów.

§ 4

Zadania członków Rady Rodziców

Zadania Przewodniczącego Rady Rodziców:

  1. Kierowanie całokształtem prac Rady Rodziców.

  2. Współdziałanie ze wszystkimi członkami Rady Rodziców, włączanie ich do realizacji planu pracy.

  3. Zwoływanie i prowadzenie zebrań Rady Rodziców.

  4. Kierowanie działalnością finansową Rady Rodziców.

  5. Przekazywanie dyrektorowi opinii i postulatów Rady Rodziców dotyczących działalności przedszkola.

Zadania Skarbnika Rady Rodziców:

  1. Czuwanie nad prawidłowym oraz celowym gospodarowaniem funduszami Rady Rodziców.

  2. Sprawdzanie dokumentów finansowych Rady, kontrolowanie prawidłowości oraz zatwierdzanie wypłat z funduszu Rady.

§ 5

Zasady działalności finansowej Rady Rodziców

  1. Fundusze Rady Rodziców powstają z dobrowolnych składek rodziców.

  2. Wysokość minimalnej składki na rzecz Rady Rodziców ustala się na zebraniu ogólnym rodziców.

  3. Rodzice mogą indywidualnie zadeklarować wyższą składkę od ustalonej.

  4. Rada Rodziców w szczególnie uzasadnionych przypadkach może zwolnić określonych rodziców z wnoszenia części lub całości składki.

  5. Rodzice wpłacają miesięcznie ustaloną składkę.

  1. Pieniądze przyjmowane są na zbiorcze listy grup stanowiące druk ścisłego zarachowania.

  2. Fundusze Rady Rodziców oraz obrót gotówki są księgowane.

  3. Fundusze Rady Rodziców mogą być przeznaczone na zakup zabawek, opłacenia koncertów, teatrzyków, wycieczek, festynów, imprez okolicznościowych i upominków dla dzieci.

  4. Rada Rodziców upoważnia dyrektora przedszkola do dysponowania funduszem Rady zgodnie z ustalonym regulaminem.

§ 6

Postanowienia końcowe

  1. Kadencja Rady Rodziców trwa 1 rok.

  2. W skład Rady Rodziców nowej kadencji mogą wchodzić osoby będące członkami Rady Rodziców w roku poprzednim.

  3. Przewodniczący Rady Rodziców lub upoważniona osoba przekazuje przewodniczącemu nowej Rady Rodziców wszystkie sprawy (łącznie z finansami) związane z działalnością Rady Rodziców.

  4. Decyzja o rozwiązaniu Rady Rodziców w trakcie roku szkolnego może być podjęta tylko za zgodą 75% członków Rady.

  5. Decyzja dotycząca ewentualnych zmian w regulaminie Rady Rodziców może być podjęta większością głosów członków obecnych na zebraniu Rady.

  6. Regulamin obowiązuje wszystkich członków Rady Rodziców

  7. Zebrania Rady Rodziców zwołuje i prowadzi przewodniczący.

  8. W zebraniu powinna uczestniczyć co najmniej połowa członków.

  9. Zebrania Rady Rodziców odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż dwa razy w roku szkolnym.

  10. Zebrania prezydium Rady odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej niż cztery razy w roku szkolnym.

  11. Prowadzący zebrania zaprasza do udziału w zebraniu (z głosem doradczym) dyrektora przedszkola i ewentualnie innych członków Rady Pedagogicznej.

  12. Zebrania Rady Rodziców są protokołowane i stanowią dokumentację placówki.

  13. Protokół z posiedzenia sporządza osoba wskazana przez prowadzącego zebranie.

metryczka


Wytworzył: Rada Rodziców (10 października 2000)
Opublikował: Agnieszka Gralewska (14 kwietnia 2004, 22:23:56)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2903