prowadzone sprawy | rejestry, ewidencja i archiwa | informacje nieujawnione
oświadczenia majątkowe | druki do pobrania | dostępność
teren działania
Sprawy prowadzone przez Poradnię
Poradnia czynna jest:
poniedziłek -czwartek 8.00 – 18.00,
piątek 8.00 – 15.00
Poradnia świadczy pomoc psychologiczno – pedagogiczną na rzecz dzieci i młodzieży na wniosek rodziców bądź opiekunów prawnych, a w przypadku młodzieży po 18 r.ż. na ich wniosek za wiedzą rodziców.
Wnioski o wydanie opinii lub orzeczenia rejestrowane są w sekretariacie i przekazywane pracownikom merytorycznym, zgodnie z przydziałem terenu i zadań określonych w zakresie czynności.
Poradnia wykonuje zadania ukierunkowane na następujący charakter problemów:
- wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka od urodzenia do 6 roku życia,
- udzielanie pomocy dzieciom i młodzieży niepełnosprawnej i z dysfunkcjami rozwojowymi oraz ich rodzicami,
- wspomaganie wychowawczej funkcji rodziny,
- udzielanie pomocy młodzieży w rozwiązywaniu problemów okresu dojrzewania,
- udzielanie pomocy uczniom w dokonywaniu wyboru kierunku kształcenia, zawodu i planowaniu kariery zawodowej,
- profilaktyka problemowa, w tym profilaktyka uzależnień dzieci i młodzieży.
Dodatkowym zadaniem Poradni jest udzielanie pomocy dzieciom i młodzieży z wybitnymi uzdolnieniami.
Poradnia obejmuje opieką psychologiczno – pedagogiczną i logopedyczną dzieci z terenu miasta Płocka w wieku od urodzenia do 6 roku życia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, dzieci z miejskich przeszkoli z oddziałami integracyjnymi i specjalnymi, uczniów z placówek specjalnych, placówek z oddziałami integracyjnymi i specjalistycznymi, placówek opiekuńczo – wychowawczych, uczniów uzdolnionych z placówek publicznych i niepublicznych, a także udziela rodzicom i nauczycielom tych dzieci pomocy psychologiczno – pedagogicznej związanej z wychowywaniem i kształceniem. Ponadto Poradnia może wykonywać usługi w zakresie swoich lub powierzonych zadań dla innych organów prowadzących na mocy odrębnych porozumień.
Specyfika pracy Poradni wymaga dzielenia się wiedzą i doświadczeniami specjalistów różnych dziedzin, dlatego też pracujemy w zespołach (psycholog, pedagog, logopeda), co zapewnia wysoki poziom usług diagnostycznych i działań postdiagnostycznych.
ZESPOŁY DIAGNOSTYCZNO – TERAPEUTYCZNE
Zespół ds. diagnozy i terapii dziecka niepełnosprawnego.
Zespół zajmuje się udzielaniem wszechstronnej pomocy dzieciom z uszkodzeniami słuchu, wzroku, autyzmem, MPD, niepełnosprawnością umysłową, zaburzeniami emocji i zachowania oraz profilaktyką zaburzeń rozwojowych.
Formy pomocy:
· diagnoza,
· terapia,
· opiniowanie,
· orzekanie,
· działania wspomagające rozwój dziecka w jego najbliższym środowisku (współpraca z rodzicami i placówkami oświatowymi),
· grupy wsparcia dla rodziców,
· prowadzenie Konsultacyjnego Punktu Wczesnej Interwencji dla dzieci od 0 do 6 r.ż.,
· “Szkoła dla Rodziców” - warsztaty rozwijające umiejętności wychowawcze rodziców i opiekunów.
Zespół ds. diagnozy i doradztwa zawodowego dla dzieci i młodzieży z problemami zdrowotnymi oraz niepełnosprawnych.
Zespół zajmuje się udzielaniem pomocy uczniom niepełnosprawnym oraz z problemami zdrowotnymi w dokonywaniu wyboru kierunku kształcenia, zawodu, planowaniu kariery zawodowej.
Formy pomocy:
· konsultacje indywidualne,
· działalność informacyjna,
· opiniowanie.
Zespół ds. trudności w nauce.
Zespół zajmuje się ustalaniem przyczyn trudności dziecka w nauce oraz ukierunkowaniem pracy korekcyjno – kompensacyjnej i dydaktyczno – wyrównawczej.
Formy pomocy:
· diagnoza,
· terapia,
· opiniowanie,
· opracowywanie indywidualnych programów terapeutycznych,
· współpraca z rodzicami oraz placówkami oświatowymi.
Zespół ds. wszechstronnego wspierania rozwoju dziecka zdolnego.
Zespól zajmuje się opieką nad dziećmi zdolnymi, wspomaganiem wszechstronnej funkcji rodziny oraz najbliższego środowiska dziecka.
Formy pomocy:
· diagnoza i opieka postdiagnostyczna nad dziećmi szczególnie uzdolnionym,
· konsultacje,
· opiniowanie o potrzebie indywidualnego programu lub toku nauczania,
· prowadzenie zajęć zespołowych Twórczego Myślenia,
· współpraca z instytucjami oświatowymi i pozaoświatowymi, stowarzyszeniami i fundacjami zajmującymi się dziećmi zdolnymi.
W Poradni funkcjonują Zespoły Orzekające powoływane Zarządzeniami dyrektora zgodnie z zasadami określonymi w statucie placówki.
Zespoły mają wyłącznie prawo orzekania o potrzebach dzieci i młodziezy:
- potrzebie kształcenia specjalnego,
- potrzebie nauczania indywidualnego
oraz
- opiniowania o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju.
metryczka
Wytworzył: Monika Piórkowska (18 marca 2004)
Opublikował: Monika Piórkowska (19 marca 2004, 11:24:36)
Ostatnia zmiana: Marcin Krupiński (3 czerwca 2004, 14:37:56)
Zmieniono: zmiana czcionki
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 6787