Regulamin Rady Pedagogicznej
REGULAMIN
RADY PEDAGOGICZNEJ
Ustalenia ogólne
§1
W Poradni działa Rada Pedagogiczna
§2
Rada Pedagogiczna jest organem kolegialnym w realizacji zadań statutowych Poradni.
§3
W skład Rady Pedagogicznej wchodzą merytoryczni pracownicy Poradni.
Przewodniczącym Rady jest dyrektor Poradni.
§4
1. Zebrania plenarne Rady organizuje się przed rozpoczęciem roku szkolnego i co najmniej raz w każdym semestrze. Obrady Rady organizuje się poza czasem pracy.
2. Zebrania rady Pedagogicznej mogą być organizowane z inicjatywy przewodniczącego, na wniosek organu prowadzącego Poradnię tj. Powiat Płock i sprawującego nadzór pedagogiczny tj. Mazowieckiego Kuratora Oświaty lub na wniosek co najmniej 1/3 członków Rady.
3. O terminie zebrania informuje przewodniczącym Rady z tygodniowym wyprzedzeniem i szczegółowym podaniem porządku zebrania.
4. W zebraniu Rady lub w określonych punktach mogą uczestniczyć z głosem doradczym osoby zaproszone przez jej przewodniczącego lub na wniosek Rady Pedagogicznej, a w szczególności:
- pracownicy innych Poradni,
- nauczyciele, pedagodzy szkolni placówek współpracujących z Poradnią,
- pracownicy administracyjni i ekonomiczni placówki,
- przedstawiciele organu prowadzącego /Urząd Miasta – Wydz. Oświaty/ oraz sprawujący nadzór pedagogiczny.
Zadania Rady Pedagogicznej
§5
Do kompetencji stanowiących Rady Pedagogicznej należy:
1. Zatwierdzanie planu Poradni na dany rok szkolny
2. Zatwierdzanie oceny realizacji planu pracy przedłożonej przez dyrektora
3. Podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych
4. Ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli
5. Opiniowanie wniosków dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i wyróżnień
6. Opiniowanie organizacji pracy Poradni, w tym tygodniowego rozkładu zajęć
7. Opiniowanie projektu planu finansowego Poradni i przedstawienie wniosków dotyczących planu
8. Opiniowanie propozycji dyrektora w sprawie przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz zadań dodatkowo płatnych
9. Opiniowanie w innych istotnych dla Poradni sprawach.
§6
Uchwały Rady Pedagogicznej są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej członków.
§7
Dyrektor wstrzymuje uchwałę Rady Pedagogicznej podjętą niezgodnie z obowiązującymi przepisami. O zawieszeniu chwały dyrektor niezwłocznie powiadamia organ prowadzący placówkę Powiat Płock oraz organ sprawujący nadzór pedagogiczny Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Rozstrzygnięcie sprawy przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny jest ostateczne i obowiązuje Radę Pedagogiczną poradni.
§8
Zadaniem Rady Pedagogicznej Poradni jest:
I. Opiniowanie:
1. Organizacji pracy Poradni i tygodniowego rozkładu pracy pracowników merytorycznych
2. Projektu planu finansowego Poradni
- Członkowie Rady Pedagogicznej zgłaszają zapotrzebowanie na zakupy niezbędnych pomocy, testów, książek i sprzętu technicznego – wyłącznie na Radzie Pedagogicznej
- w przypadku ograniczonego funduszu uniemożliwiającego realizację zgłoszonych potrzeb – głos decydujący ma Przewodniczący Rady Pedagogicznej.
3. Rocznego planu pracy Poradni raz organizacji pracy Zespołów Orzekających
4. Wniosków dyrektora o przyznanie pracownikom merytorycznym odznaczeń, nagród i innych wyróżnień
5. Propozycji dyrektora w sprawie przydziału pracownikom merytorycznym stałych prac i zajęć oraz dodatkowo płatnych zajęć diagnostycznych i postdiagnostycznych.
II. Opracowanie projektu statutu Poradni albo jego zmian oraz przedstawienie do uchwalenia Radzie Pedagogicznej Poradni.
III. Ustalenie regulaminu swojej działalności.
§9
Podstawowym dokumentem działalności Rady są księgi protokołów.
1. Związaną, opieczętowaną i podpisaną przez dyrektora księgę zaopatruje się w klauzulę “księga zawiera ... stron i obejmuje okres pracy rady pedagogicznej od dnia ... do dnia ... “
2. Z zebrani Rady sporządza się protokół w terminie 7 dni od daty zebrania: wpisuje się go do księgi protokołów.
Protokół zebrania Rady pedagogicznej wraz z listą obecności jej członków podpisuje przewodniczący obrad i protokolant. Członkowie Rady zobowiązani są w terminie 14 dni od sporządzenia protokołu do zapoznania się z jego treścią i zgłoszenie ewentualnych poprawek przewodniczącemu obrad. Rada na następnym zebraniu decyduje o wprowadzeniu zgłoszonych poprawek do protokołu.
3. Księgę protokołów należy udostępnić na terenie Poradni jej pracownikom oraz upoważnionym nauczycielom zatrudnionym w organach prowadzących i sprawujących nadzór pedagogiczny, a także upoważnionym przedstawicielom związków zawodowych zrzeszających nauczycieli.
PRAWA RADY PEDAGOGICZNEJ
§10
Rada ma prawo do:
1. Występowania z wnioskiem w sprawach doskonalenia organizacji pracy na terenie Poradni
2. Występowania z wnioskami dotyczącymi modelu szkoleń pracowników Poradni, jego formy i treści.
§11
Rada może wystąpić z wnioskiem o:
1. Odwołanie dyrektora lub wicedyrektora
2. Zgłosić votum nieufności w stosunku do każdego pracownika, jeśli narusza on obowiązujące przepisy lub zaniedbuje swoje obowiązki
3. Organ uprawniony po otrzymaniu uchwały w sprawie votum nieufności wobec dyrektora wraz z jej pisemnym uzasadnieniem, przeprowadza postępowanie wyjaśniające, którego wyniki przedstawia Radzie na zebraniu plenarnym w ciągu 14 dni od otrzymania wniosku.
OBOWIĄZKI CZŁONKÓW RADY PEDAGOGICZNEJ
§12
Członek Rady Pedagogicznej jest zobowiązany do:
1. Rada pedagogiczna ma prawo dokonywać zmian w statucie Poradni.
2. Przestrzegania statutu Poradni oraz wewnętrznych zaleceń dyrektora.
3. Czynnego uczestnictwa we wszystkich zebraniach i pracach Rady oraz wewnętrznych szkoleniach.
4. Realizowania uchwał Rady także wtedy, gdy zgłosił do nich swoje zastrzeżenia.
5. Składania przed Radą sprawozdania z wykonania przedsięwziętych zadań.
6. Przestrzegania tajemnicy obrad Rady.
§13
Przewodniczący Rady jest zobowiązany do:
1. Informowania wszystkich członków rady o terminie i miejscu planowanego zebrania Rady Pedagogicznej co najmniej na 7 dni przed planowanym terminie.
2. Dyrektor zobowiązany jest do zapewnienia atmosfery sprzyjającej efektywnej pracy.
3. Motywowania nauczycieli stażystów, kontraktowych i mianowanych do ubiegania się o awans zawodowy.
4. Dbania o autorytet Rady pedagogicznej, przestrzegania praw i poszanowania godności współpracowników.
5. Zapoznania Rady z obowiązującymi przepisami dotyczącymi systemu oświaty.
Powyższy Regulamin opracowano zgodnie z :
–Ustawą o systemie oświaty z 23.10.2001r. (Dz U. Nr 111 poz. 1194 z późniejszymi zmianami)
–Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 czerwca 1993r. w sprawie organizacji i zasad działania publicznych poradni psychologiczno – pedagogicznych oraz innych publicznych poradni specjalistycznych (Dz.U. Nr 67 z dnia 28.07.1993r. Poz. 322).
Powyższy Regulamin zatwierdzono na Radzie Pedagogicznej w dniu 06.02.2002r.
metryczka
Wytworzył: Bożena Zimna (6 lutego 2002)
Opublikował: Monika Piórkowska (18 marca 2004, 11:50:57)
Ostatnia zmiana: Marcin Krupiński (26 maja 2004, 14:15:11)
Zmieniono: zmiana czcionki
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 6678