prowadzone sprawy | informacje nieudostępniane | oświadczenia majątkowe
dostępność | Zamówienia publiczne | Zarządzenia Dyrektora
wso
WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANIA
I. Co oceniamy?
- oceniamy wiedzę, umiejętności, postawy, postępy w nauce zgodne
z podstawą programową w zależności od możliwości ucznia;
- zaangażowanie i wkład pracy ucznia;
- umiejętność twórczego rozwiązywania problemów;
- hierarchizowanie i selekcjonowanie materiałów;
- poszukiwanie, korzystanie z materiałów i interpretowanie;
- stosowanie zdobytej wiedzy w praktyce;
- samodzielność, samoocenę i systematyczność;
- różne formy aktywności;
- ocenianie musi być udokumentowane.
II. Dlaczego oceniamy?
- uzyskanie informacji o poziomie wiedzy i umiejętnościach ucznia;
- wdrożenie do systematyczności;
- motywowanie i wspomaganie dziecka w podejmowani decyzji
sprzyjających indywidualnemu rozwojowi;
- systematyczne dostarczanie rodzicom informacji o umiejętnościach dzieci;
- wdrażanie do samooceny;
- zapewnić informację zwrotną dla ucznia, nauczyciela, dyrekcji i środowiska.
III. Jak często oceniamy?
- semestralnie i rocznie zgodnie z zarządzeniem MEN;
- zgodnie z przedmiotowym systemem oceniania;
- systematycznie;
- na początku i końcu etapu kształcenia;
- na bieżąco.
IV. Jakie stosujemy sposoby? Jak komunikujemy?
Klasy IV – VI
- w stopniach szkolnych określonych w zarządzeniu MEN;
- stosujemy różne formy oceny i kontroli ucznia:
- ocena wyrażona stopniem;
- ocena ustna;
- ocena pisemna;
- nagroda, wyróżnienie na forum klasy, szkoły, środowiska
zebraniach rodzicielskich;
- najnowsze techniki pomiaru dydaktycznego;
- dopuszcza się stosowanie „+” i „ - „ w śródrocznym systemie oceniania;
- arkusze samooceny i karty obserwacji;
- każda ocena jest jawna i umotywowana;
- oceniamy systematycznie, rzetelnie, sprawiedliwie i życzliwie;
- oceniamy to co uczeń umie a nie to czego nie umie;
- ocena z zachowania nie ma wpływu na ocenę z przedmiotu i odwrotnie.
V. Czy uczniowie są zaangażowani? W jaki sposób?
- znają kryteria i zasady;
- wspólnie z nauczycielem ustalają system znaków umownych i innych sposobów oceniania;
- wyrażają swoje opinie o pracach własnych i kolegów, próbując je uzasadniać;
- podejmują próby samooceny;
- indywidualne rozmowy ucznia z nauczycielem.
VI. Jak notujemy postępy uczniów?
- w arkuszach obserwacji /opis/;
- gromadzenie reprezentatywnych prac w teczkach /port folio/;
- zestawienie znaków lub punktów;
- w dziennikach;
- karty samooceny;
- karty obserwacji;
- kronice szkolnej, klasowej.
VII. Jak powinna być organizowana praca aby pozwalała nauczycielowi na efektywne ocenianie?
- wielopoziomowa, z uwzględnieniem możliwości uczniów;
- praca w grupach;
- metody aktywizujące;
- prawidłowo skonstruowany plan lekcyjny /zgodnie z zasadami bhp./;
- stwarzanie możliwości każdemu uczniowi do zaprezentowania swoich indywidualnych umiejętności i zdolności.
VIII. W jaki sposób zostaną stworzone warunki do pokazania mocnych stron przez wszystkich uczniów?
- wystawki wszystkich rodzajów prac;
- prezentacja książek tematycznych;
- indywidualizacja prac domowych;
- przydzielenie zadań zgodnie z zainteresowaniami i zdolnościami;
- przegląd „twórczości” uczniów z udziałem rodziców;
- koła zainteresowań;
- uroczystości szkolne i pozaszkolne;
- rajdy, biwaki, wycieczki.
IX. Jak komunikujemy wyniki nauczania?
- ustnie, słownie i pisemnie;
- jawnie i taktownie;
- podczas dni otwartych;
- na zebraniu z rodzicami;
- na godzinach wychowawczych i podczas lekcji z poszczególnych przedmiotów;
- indywidualnych rozmów;
- list pochwalny;
- nagroda książkowa;
- dyplomy.
X. Jak będzie dokonywana ewaluacja systemu oceniania?
- sprawdzian wiadomości i umiejętności opracowany zewnętrznie;
- ankieta dla rodziców;
- debata na posiedzeniu rady pedagogicznej.
metryczka
Wytworzył: Katarzyna Fabiszewska (1 września 1999)
Opublikował: Danuta Brudnicka (11 marca 2004, 09:22:04)
Ostatnia zmiana: Danuta Brudnicka (11 marca 2004, 21:16:32)
Zmieniono: poprawka
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 2451