Regulamin Rady Rodziców

REGULAMIN RADY  RODZICÓW

MIEJSKIEGO  PRZEDSZKOLA  NR 17

Z ODDZIAŁEM  SPECJALNYM W  PŁOCKU

 

 

I. Postanowienia wstępne

 

1.Rada Rodziców jest organem wewnętrznym, stanowi społeczny organ opiniodawczy i doradczy przedszkola.

2.Rada Rodziców współdziała z nauczycielami i rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań na dzieci przez rodzinę i przedszkole.

 

II.Skład, struktura Rady Rodziców, tryb powoływania członków

 

1.Członków do Rady Rodziców wybiera się z pośród ogółu rodziców na pierwszym zebraniu z rodzicami inaugurującym rok szkolny.

2.Rada Rodziców składa się co najmniej po 2-3 członków, przedstawicieli z poszczególnych grup.

3.Odstąpienie od udziału w działalności Rady Rodziców może nastąpić w drodze:

złożenia rezygnacji, która wymaga akceptacji Rady,

odwołania na wniosek rodziców, członków Rady po uprzednim przegłosowaniu większością głosów.

4.  Kadencja Rady Rodziców trwa cztery lata.

5.  Działalnością Rady Rodziców kieruje przewodniczący Rady wspólnie z zastępcą i sekretarzem.

6.Na pierwszym posiedzeniu Rady Rodziców, Rada powołuje Prezydium Rady.

7.W skład Prezydium wchodzą:

- przewodniczący,

- zastępca przewodniczącego,

- sekretarz.

8.Członkowie Rady Rodziców pełnią swoje funkcje społecznie.

 

III. Cele, zadania i kompetencje Rady Rodziców

 

1.Do zakresu działań Rady Rodziców należy w szczególności:

- pomoc dyrektorowi i radzie pedagogicznej w realizowaniu funkcji placówki, w podnoszeniu jakości pracy,

- organizowanie prac społeczno-użytecznych na rzecz przedszkola,

- wzbogacenie wyposażenia przedszkola,

- współudział w organizowaniu zajęć dodatkowych dla dzieci, organizowanie doświadczeń

  wychowawczych między rodzicami,

- pomoc dzieciom ubogim uczęszczającym do przedszkola,

- udział w organizowaniu działalności kulturowej, artystycznej, turystycznej i sportowej dzieci,

- wzbogacanie zwyczajów przedszkolnych zgodnie z tradycją środowiska i regionu,

- rozwijanie z pomocą rady pedagogicznej, poradnictwa wychowawczego dla rodziców,

- udział w podnoszeniu higieny i kultury zdrowotnej,

- udział w utrzymaniu higieny i porządku w placówce,

- uchwalanie regulaminu Rady,

- zaopiniowanie statutu, programu i planu pracy przedszkola oraz ewentualnych projektów

  innowacyjnych, eksperymentów pedagogicznych oraz innych spraw istotnych dla przedszkola,

- współpraca z innymi organami przedszkola przy rozwiązywaniu spraw związanych z

  bieżącym funkcjonowaniem przedszkola.

2.Rada Rodziców  może:

- występować do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad przedszkolem o zbadanie i dokonanie  oceny działalności przedszkola, jego dyrektora lub nauczyciela.

 

IV.Organizacja pracy

 

1.Rada Rodziców wykonuje swoje zadania zgodnie z zatwierdzonym regulaminem, planem i terminarzem spotkań.

2.Posiedzenia Rady Rodziców zwoływane są przez Prezydium Rady poprzez ogłoszeniem terminu spotkania (z wyprzedzeniem 7 dniowym), z wyznaczeniem miejsca posiedzenia i porządku obrad. Ogłoszenie wywieszane jest przez przewodniczącego Rady lub sekretarza w kąciku dla rodziców (tablica ogłoszeń).

3.Posiedzenia Rady Rodziców mogą być zwołane z inicjatywy własnej Prezydium Rady lub na wniosek złożony przez co najmniej 1/3 członków Rady. 

4.W posiedzeniu Rady Rodziców może brać udział z głosem doradczym dyrektor przedszkola.

5.Do udziału w posiedzeniach Rady Rodziców mogą być zaproszone przez przewodniczącego, za zgodą lub na wniosek Rady inne osoby z głosem doradczym.

 

V.Tryb podejmowania uchwał

 

1.Uchwały Rady Rodziców zapadają większością głosów oddanych.

2.Uchwała Rady Rodziców w sprawie przyjęcia regulaminu Rady lub zmiany jego treści zapadają większością 2/3 głosów oddanych.

3.Uchwały Rady Rodziców są zaprotokołowane przez sekretarza.

4.Decyzja dotycząca ewentualnych zmian w regulaminie  Rady Rodziców może być podjęta większością głosów, członków obecnych na zebraniu Rady.

 

VI.Sposób dokumentowania posiedzeń

 

1.Zebrania  Rady Rodziców są protokołowane przez sekretarz Rady i stanowią dokumentację przedszkola przechowywaną w placówce.

2.Protokół z każdego posiedzenia jest sporządzany w ciągu 7 dni. Protokół zebrania podpisuje przewodniczący i protokolant przy aprobacie Rady.

3.Członkowie  Rady Rodziców są zobowiązani w terminie 14 dni od sporządzenia protokołu do zapoznania się z jego treścią i zgłoszenia ewentualnych poprawek przewodniczącemu. Na następnym spotkaniu Rada decyduje o wprowadzeniu do protokołu zgłoszonych poprawek.

 

VII.Prawa i obowiązki Prezydium i członków Rady Rodziców

 

Zadania przewodniczącego  Rady Rodziców:

1.kierowanie całokształtem prac  Rady Rodziców,

2.współdziałanie ze wszystkimi członkami  Rady Rodziców, włączenie ich do realizacji planu pracy,

3.zwoływanie i prowadzenie zebrań  Rady Rodziców,

4.przekazywanie dyrektorowi opinii i postulatów  Rady Rodziców dotyczących działalności przedszkola.

 

Zadania sekretarza  Rady Rodziców :

1.sporządzanie protokołów z posiedzeń Prezydium  Rady,

2.wywieszanie zawiadomień o terminach i porządku posiedzeń Rady,

3.załatwianie spraw związanych z działalnością Rady.

 

VIII.Postanowienia końcowe

 

1.W realizacji swoich zadań Rada Rodziców współpracuje z funkcjonującą w placówce radą pedagogiczną i dyrektorem.

2.Działalność  Rady Rodziców jest zgodna z obowiązującym prawem.

3.Jeżeli uchwały i decyzje  Rady Rodziców są sprzeczne z interesami placówki dyrektor przedszkola zawiesza ich wykonanie.

4.Kadencja  Rady Rodziców trwa cztery lata, ustępująca Rada działa do chwili wyboru i ukonstytuowania się nowej Rady, co powinno nastąpić nie później niż do dwóch tygodni od odbycia się zebrań grupowych.

5.Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.

metryczka


Wytworzył: Rada Rodziców (23 września 2003)
Opublikował: Bożena Kijek (25 marca 2004, 12:35:14)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2429